top of page

החלטתם לפתוח תוכנית חסכון לילד? מה היא הדרך הנכונה ביותר? תוכנית חסכון בבנק או פוליסת חסכון

החלטתם בשעה טובה לפתוח תוכנית חסכון לילדים לטובת לימודים, בר\בת מצווה, דירה, רכב או כל מטרה אחרת? אין ספק שמדובר בצעד חכם וחשוב ביותר בדרך להתנהלות כלכלית נכונה שלכם ושל משפחתכם. אז איך עושים זאת בצורה נכונה? מה היא הדרך הטובה ביותר? ומה היא הדרך שתיתן לכם את התוצאות הטובות ביותר בדרך למטרה? על כך בסקירה הבאה. קיימות מספר רב של דרכים לחסוך כסף לטובת עתיד ילדכם, חלקן מוכרות וחלקן פחות. הותיקים שביננו בודאי זוכרים את קופות הגמל הותיקות שהיינו פותחים על שם הילדים דרך הבנק, מדובר במכשיר חסכון מצויין שהפך לנזיל לאחר 15 שנה והיה פטור ממס. לצערנו הרב לפני מספר שנים משרד האוצר חסם את האפשרות. אך מנגד התפתחו להם דרכים חדשות ומעניינות לא פחות. בסקירה ניתן התייחסות לשתיים מהאלטרנטיבות הבולטות היום בתחום:

  • הראשונה - פקדון בנקאי \ חסכון בנקאי

  • והשנייה - פוליסת חסכון דרך אחת מחברות הביטוח



תוכנית חיסכון לילדים
חיסכון לילדים

תוכנית חיסכון:

תוכנית לחיסכון ארוך טווח אותו מציעים בבנק, החיסכון נושא ריבית קבועה וידועה מראש ( ריבית משתנה\ צמודת מדד\ צמודת מט"ח וכדומה ) ונותן אפשרות להפקדה חודשית שוטפת בסכומים משתנים. החיסרון הבולט של תוכניות החיסכון - הכספים אינם נזילים , וסגורים בדרך כלל לתקופות ארוכות מאוד של מספר שנים. בנוסף, הריבית שמציעים היום הבנקים על החסכונות נמוכה מאוד עד אפסית !! וזה למעשה תוצאה של סביבת הריבית הנמוכה הקיימת היום בישראל, תוסיפו לזה את האינפלציה ותקבלו חיסכון הנושא ריבית ריאלית שלילית. ( למעשה ערך הכסף שלכם נשחק כתוצאה מהאינפלציה )

פוליסת חיסכון

פוליסת חיסכון הנקראת גם פוליסה פיננסית הינה תוכנית חיסכון המנוהלת באחת מחברות הביטוח. התוכנית מפוקחת על ידי משרד האוצר ומהווה מוצר מתחרה לחיסכונות הבנקאים. רבים מכם אינם מכירים את התוכנית מכיוון שמדובר במוצר חדש יחסית הקיים מספר קטן של שנים בשוק. היתרונות של פוליסת החסכון הנ"ל רבים ומגוונים לדוגמא: נזילות כמעט יומית של כספכם, אפשרות לבחירה מתוך מגוון גדול של מסלולי השקעה, בחירה והתאמה של רמת הסיכון המתאימה לכם, אפשרות להו"ק קבע חודשית או הפקדות חד פעמיות, סיכוי לתשואה גבוהה בהרבה מהמוצע בתוכניות הבנקאיות, ובקיצור - גמישות! גמישות שוליטה על כספכם.

מתלבטים, חסר לכם מידע , רוצים להתייעץ? צרו איתנו קשר ונשמח לעזור. ליצירת קשר לחץ כאן *האמור לעיל מהווה מידע כללי בלבד ואינו מהווה ייעוץ/שיווק השקעות/פנסיוני ו/או ייעוץ מס ו/או תחליף לייעוץ/שיווק כאמור על ידי בעל רישיון המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.

bottom of page