top of page

מי הוא לקוח כשיר?| ניהול תיקים , השקעות אלטרנטיביות ועוד

מי הוא הלקוח הכשיר? למה זה חשוב? ומה הן האפשרויות העומדות בפני אלו המוגדרים כלקוחות כשירים?

ראשית, נדגיש כי בשורות הבאות נתייחס למשקיעים כשירים פרטיים ( למרות שההגדרה של לקוח כשיר רחבה יותר ומתייחסת גם אל גופים מוסדיים, ארגוני צדקה, תאגידים בבעלות פרטית ועוד.






אז מי הוא הלקוח הכשיר הפרטי כהגדרתו בחוק?

ההגדרה של לקוח כשיר בתחום ההשקעות היא מעין סמל סטטוס בעולם ההשקעות, ההדרה מאפיינת לקוחות אמידים עם הון עצמי נזיל גבוה בעלי יכולות כלכליות המאפשרות להם להשקיע בהשקעות גדולות בהרבה מהממוצע. ופותחת להם עולם שלם של השקעות שרוב המשקיעים הממוצעים אינם חשופים אליהן, כגון, קרנות גידור, השקעות פרטיות והנפקות, קרנות השקעה אלטרנטיביות ועוד, אחד מהמאפיינים העיקריים של ההשקעות מהסוג הנ"ל שהן דורשות סכום השקעה מינימאלי משמעותי וגבוהה.


משקיע יחשב כלקוח כשיר מרגע שעמד באחת מתוך שלוש דרישות הרשות לניירות ערך:

  • מחזיק ברשותו נכסים נזילים בשווי של כ-כ-8.1 מיליון שקלים (מזומנים/פיקדונות/ניירות ערך/ נכסים פיננסיים).

  • בעל הכנסה אישית של כ-1.2 מיליון שקל בשנה או הכנסה משפחתית של כ-1.8 מיליון שקל בשנה, בשנתיים האחרונות.

  • בעל נכסים נזילים בהיקף של כ-5 מיליון שקלים, וגובה הכנסתו כ-600 אלף שקל בשנה, או שגובה ההכנסה המשפחתית של כ-910 אלף שקל בשנה, בשנתיים האחרונות.

למה היה חשוב למחוקק להגדיר לקוח כ "כשיר"

בשנים האחרונות בעקבות הגאות בנושא ההשקעות האלטרנטיביות, יותר ויותר מיזמים, והשקעות חדשות נפתחות ומחפשים משקיעים. רוב רובן של ההשקעות האלטרנטיביות מוצעות לציבור ללא תשקיף מסודר והמטרה של המחוקק הייתה לנסות ולהגן על המשקיעים הקטנים, כאשר המחוקק יוצא מנקודת הנחה כי אלו שעומדים בקרטריונים ומוגדרים כלקוחות כשירים הם אנשים בעלי ידע רב יותר בעולם ההשקעות, ויש ביכולתם את האפשרות לבדוק את ההשקעות המוצעות להן.


איך מתבצע אימות של לקוח "כשיר"

במידה והלקוח עומד בהגדרה של אחד משלושת הקריטריונים הוא יכול להגיש בקשה להסדרת מעמדו, הדבר ידרוש למלא ולחתום על טופס הצהרה ללקוח כשיר, וכמובן להציג אסמכתאות המוכיחות את העמידה בקריטריונים, ובנוסף יש צורך בחתימה על ההצהרה באמצעות עו"ד/רו"ח/או יועץ פיננסי.


מה הן היתרונות שזוכים להן אלו שהוגדרו כ"לקוחות כשירים"

  1. מקבל את האפשרות להיחשף ולהשקיע בהזדמנויות שמוצעות בדר"כ רק לגופים מוסדיים

  2. נחשף לאפשרויות השקעה בקרנות גידור מסוגים שונים אשר מאפשרות השקעה מינמאלית בסכומים גבוהים

  3. רשאי להשקיע בהנפקות פרטיות של עסקים.

  4. נחשף לעולם ההשקעות האלטרנטיביות

  5. ועוד...

לקבלת מידע נוסף בנושא השקעות ללקוחות כשירים , בדיקת העמידה בקריטריונים וחשיפה להשקעות אלטרנטיביות אתם מוזמנים ליצור עמי קשר ישירות:

יניב ששון , 050-8494444



פריפלן - פמילי אופיס, עוסקת בתכנון פיננסי ופנסיוני, פיננסים השקעות ופנסיה עם ותק של מעל 15 שנים, האמור לעיל וכל המידע המופיע באתר הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה ייעוץ/שיווק השקעות/פנסיוני ו/או ייעוץ מס ו/או תחליף לייעוץ/שיווק כאמור על ידי בעל רישיון המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. פוליסות ביטוח כפופות לחיתום הנקבע על ידי חברת הביטוח, התנאים המלאים והקובעים הם התנאים המופיעים בפוליסות הביטוח עצמם ומופיעים באתרי חברות הביטוח השונות ט.ל.ח


bottom of page