top of page

תכנון פרישה - חשיבות משמעות ועל התהליך עצמו על קצה המזלג

מזל טוב, הגעתם לרגע המיוחל, רגע הפרישה. אם הגעתם לגיל 67 או שאתם לקראת גיל 60 ושוקלים פרישה מוקדמת הכתבה הבאה נועדה לכם. לקראת פרישה? בתוך הפרישה? ואחרי הפרישה? בכתבה הבאה נסביר . בקצרה על תהליך תכנון ליווי והכוונה לפרישה.





ראשית, נציין כי תהליך תכנון פרישה תקין מתחיל בדרך כלל מספר חודשים לפני מועד הפרישה עצמו אך פעמים רבות הלקוחות שמגיעים אלינו נמצאים כבר בתוך תהליך הפרישה או שלחילופין כבר יצאו לפרישה ועדיין לא הסדירו את התהליך מול מס הכנסה.


מאיפה מתחילים? שלב ראשון

תהליך התכנון פרישה מתחיל בשלב הראשוני באיסוף כל הנתונים הרלוונטיים לתהליך, טפסי 161 מכל המעסיקים כולל טופס 161 מהמעסיק האחרון. קבלת מידע מהמסלקה הפנסיונית ריכוז נתונים לגבי ביטוחים פרטיים וכמובן העתק של תלוש משכורת אחרון, תלוש פנסיה ( במידה וכבר יצאתם לפרישה) וטופס גמר חשבון מהמעסיק.


שלב שני

לאחר שנקבל לידינו את כל הנתונים ולאחר שתמלאו שאלון אנו ננתח את כל הנתונים שקיבלנו לידינו, התיק הפנסיוני שלכם יעבור משוב ובקרה של 2 מתכנני פרישה נוספים על מנת לתקף את ההמלצות והמסקנות שהגענו אליהם.


בשלב השלישי

נכין בעבורכם מסמך מפורט בו נציג את ההמלצות שלנו, ננתח את כל הנתונים ונחליט ביחד אתכם מה היא הדרך הנכונה והמתאימה ביותר עבורכם לפרוש וכיצד להתאים את התזרים בהתאם לצרכים שלכם. נבדוק בעבורכם את עלויות הביטוחים ודמי הניהול ונתאים במידת הצורך את רמת הסיכון בתיק הפנסיוני שלכם.

לאחר קבלת ההחלטות נמלא בעבורכם מסמכים רלוונטיים למס הכנסה ונגיש בעבורכם את המסמכים הרלוונטיים לחברות הביטוח השונות.


שלב רביעי

לאחר שנסיים את תהליך העבודה אצלנו במשרד נזמין אתכם לפגישה מסכמת אצלנו במשרד. במהלך הפגישה נציג בפניכם את כל המסקנות הרלוונטיות לגביכם, ניתן הסבר מפורט בגובה העיניים ונצייד אתכם בכל הטפסים הרלוונטיים כולל הסברים ומשימות להמשך הדרך.


במהלך הפגישה תקבלו מאתנו המלצות לניצול הטבות המס הרלוונטיות לגיל השלישי כגון שימוש מושכל בתיקון 190, ניצול הטבות תחת תיקון 125ד, אפיקי השקעה רלוונטיים לגמלאים, מידע בנוגע להעברת נכסים לדורות הבאים ועוד.


זהו!! בהצלחה!! מה שנשאר לכם לעשות זה להינות משנות הפרישה ולנצל את הזמן שלכם צורה במיטבית ביותר.




bottom of page