top of page

איך משקיעים בחו"ל דרך הפנסיה | מסלולי השקעה

בחודשים האחרונים ונכון למועד כתיבת שורות אלו ( אפריל 2023) בעקבות המצב הכלכלי בישראל והמגמות הכלכליות בעולם, יותר ויותר אנשים מחפשים דרכים להגדיל את החשיפה שלהם בחו"ל. בשורות הבאות אנסה בקצרה לתת לכם את כל הפתרונות העומדים לרשות החוסכים כיום במסגרת החיסכון הפנסיוני שלהם בדגש על קרן הפנסיה, להשקעה בחו"ל.


לפי שנתחיל חשוב להזכיר כרגיל ובאופן שאינו משתמע ל 2 פנים כי כל מה שנכתב אינו מהווה ייעוץ השקעות או המלצה לבצע שינויים כל שהם בתיק הפנסיוני שלכם והכתוב בשורות הבאות משמש כסקירה כללית בלבד. כל אחד שעושה שימוש בכתוב ללא התייעצות עם סוכן פנסיוני/יועץ פנסיוני או בעל מקצוע עושה זאת על אחריותו הבלעדית.


כבר כיום העובדה הפשוטה היא שכולנו חשופים בעשרות אחוזים דרך קרן הפנסיה להשקעות בחו"ל

שימו לב לטבלה הבאה, המספרת את הסיפור בצורה הטובה ביותר, רוב רובם של החוסכים לקרן פנסיה נמצאים במסלול השקעות כללי - ברירת מחדל. וניתן לראות שכבר כיום החשיפה לחו"ל של רובנו עומדת על מעל 40%, בחברת אלטשולר שחם אחוז ההשקעה בחו"ל מגיע למעל 60%. נכון, מנהלי ההשקעות בקרנות הפנסיה משנים את החשיפה מעת לעת, אבל מאז ומתמיד אחוז החשיפה להשקעות בחו"ל היה גבוה!!


מסלולי השקעה קרן פנסיה - חשיפה לחו"ל אפריל 2023
מסלולי השקעה קרן פנסיה - חשיפה לחו"ל אפריל 2023

מסלולי השקעה בקרן פנסיה - התמחות בחו"ל

למרות החשיפה הגבוהה שיש כיום במסלולי ההשקעה הכלליים, במידה ואתם מעוניינים להיות מדויקים יותר, ולשלוט בהשקעה שלכם לבד, תמיד ניתן לחלק ולנייד את הכספים שצברתם בקרן הפנסיה למסלולי השקעה אחרים, מסלולי השקעה עם התמחות ספציפית ועל ידי כך לשלוט בחשיפה שלכם לחו"ל, ברמת הסיכון, באחוז החשיפה למניות ואפילו להעביר את כל הצבירה שלכם למסלולים סולידיים כגון אג"ח ומסלולי השקעה כספיים.


מסלולי ההשקעה עם התמחות בחו"ל:

מסלולי השקעה מחקה מדד S&P500: מסלול אשר מחקה את מדד 500 המניות הגדולות בארה"ב ונקרא S&P500, בדר"כ במסלול זה 70% מנכסי המסלול מושקעים במניות המדד.


מסלול קיימות: מסלול המתמחה בהשקעה במניות ואגרות חוב של חברות העומדות בסטנדרטיים של האו"ם בנושא סביבה וקיימות ( יעדי פיתוח בר קיימא, ובסטנדרטיים הבינלאומיים של עקרונות ה SDG.


מסלול פאסיבי - מדדי אג"ח חו"ל: מסלול המתמחה בהשקעה במדדי איגרות חוב בחו"ל.


מסלול מתמחה מדדי מניות חו"ל: נכסי קרן הפנסיה אשר יושקעו במסלול זה יושקעו במדיי מניות בחו"ל.

כפי שניתן לראות על ידי הרכבת התמהיל שנכון לכם לאחר התייעצות עם בעל מקצוע ניתן במידה ותרצו להעביר במידה ותרצו אפילו 100% מהכספים שצברתם לחו"ל.

האם זה כדאי בשלב זה להעביר את כספי ההשקעה בקרן הפנסיה לחו"ל?


התשובה לשאלה מורכבת ! אבל מניסיון של שנים, בסופו של דבר לרובנו אין את הכלים ומספיק מידע על מנת לבנות את תמהיל ההשקעות הנכון לנו בצורה נכונה. ובסופו של דבר גם אין פה תשובה אחת, לכל אחד ואחת מאתנו יש צרכים ומטרות שונות בכל מה שקשור להשקעות ופנסיה. ולכן, תמיד יהיה נכון במקרה זה להתייעץ עם בעל מקצוע, מתכנן פיננסי ופנסיוני אשר יעזור לכם לבנות את התמהיל הנכון לכם ביותר.


או במייל: info@preplan.co.il



פריפלן - פמילי אופיס, עוסקת בתכנון פיננסי ופנסיוני, פיננסים השקעות ופנסיה עם ותק של מעל 15 שנים, האמור לעיל וכל המידע המופיע באתר הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה ייעוץ/שיווק השקעות/פנסיוני ו/או ייעוץ מס ו/או תחליף לייעוץ/שיווק כאמור על ידי בעל רישיון המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. פוליסות ביטוח כפופות לחיתום הנקבע על ידי חברת הביטוח, התנאים המלאים והקובעים הם התנאים המופיעים בפוליסות הביטוח עצמם ומופיעים באתרי חברות הביטוח השונות ט.ל.ח













bottom of page