top of page

הטרנד החדש/ישן שהגיע לעיר | השקעות פאסיביות ועוקבי מדדים

מתי לאחרונה נפגשתם עם יועץ ההשקעות שלכם, סוכן הביטוח או מתכנן הפיננסי והפנסיוני שלכם? אם נפגשתם איתו לאחרונה כנראה ששוחחתם על נושא ההשקעות הפאסיביות. ואם לא, סביר להניח שתתקלו בנושא בזמן הקרוב.



מה זה השקעות פאסיביות?

בניגוד להשקעות אקטיביות בתיקי השקעות, קרנות נאמנות, קרנות השתלמות, קרנות פנסיה פוליסות חיסכון ועוד, בהן קיים מנהל השקעות המנהל את ההשקעות במסלול שבחרתם, וועדת השקעות וכלכלנים המחליטים איך ובמה להשקיע, בהשקעות פאסיביות זה לא קיים. בהשקעה פאסיבית נצמדים למדד היחוס שבחרתם. לדוגמא: במידה ובחרתם לחסוך את כספכם בקרן ההשתלמות במסלול עוקב מדד s&p500, במידה והמדד עלה, קרן ההשתלמות שלכם במסלול הרלוונטי אמורה לעלות בצמוד למדד עצמו. ( כמובן שישנה השפעה על החשיפה למט"ח, אבל לשם הדוכמא נתעלם מכך בשלב זה)





למה לי להשקיע בהשקעה פאסיבית?

קיימים בעולם לא מעט מחקרים, וישנה גישת השקעות הגורסת כי לאורך זמן למנהל השקעות קשה "להכות" ולנצח את המדד. ולכן הדרך הנכונה ביותר להשקעה הינה הצמדות למדד.


האם ניתן לשלב בתיק השקעות מנוהל השקעה פאסיבית?

חד משמעית כן, כיום במסגרת תיק השקעות מנוהל ניתן לבנות תיק אשר מורכב מתעודות סל ומכשירים נוספים אשר עוקבים אחרי מדדים.


איזה סוג השקעות פאסיביות נוסף קיימות בארץ?

תחום ההשקעות הפאסיביות באפיקים הפנסיונים הולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות, בקרנות הנאמנות זה קיים כבר שנים רבות, ומעבר לכך ניתן לרכוש בקנייה ישירה דרך חבר הבורסה בו אתם מנהלים את כספכם תעודות סל מסוגים שונים ומגוונים. אבל, נכון להיום באפיקים הפנסיונים ( קרנות השתלמותף קרן פנסיה, קופת גמל, פוליסת חיסכון וכדומה) התחום עדיין בחיתולים אבל הולך ומתפתח.



איך אני יכול להשקיע במוצרים פאסיביים דרך המוצרים הפנסיונים שלי?

ניוד בין מסלולי השקעה בגוף שמנהל לכם את החיסכון, ובמידה ובחברת הביטוח או בבית ההשקעות בו מנוהל כספכם לא קיימים מסלולים עוקבי מדד ניתן לנייד את הכסף בין גופים שונים.



האם לאורך זמן ההשקעה מצדיקה את עצמה?

שוב, מדובר בגישת שלכם להשקעות, המומחים טוענים כי לאורך זמן זה מוצדק. ניתן לבצע בדיקות לגבי מדדים שונים ולקחת החלטה מושכלת בנושא. מצד שני, ישנם אפיקי השקעה ספציפיים כגון קרנות השתלמות וקרנות פנסיה שם אכן הגישה מוצדקת ומעבר לכך, השקעה במדדים ( השקעה פאסיבית) מוביללה לדמי ניהול נמוכים יותר מאשר מסלולי השקעה רגילים.



או במייל: info@preplan.co.il



פריפלן - פמילי אופיס, עוסקת בתכנון פיננסי ופנסיוני, פיננסים השקעות ופנסיה עם ותק של מעל 15 שנים, האמור לעיל וכל המידע המופיע באתר הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה ייעוץ/שיווק השקעות/פנסיוני ו/או ייעוץ מס ו/או תחליף לייעוץ/שיווק כאמור על ידי בעל רישיון המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. פוליסות ביטוח כפופות לחיתום הנקבע על ידי חברת הביטוח, התנאים המלאים והקובעים הם התנאים המופיעים בפוליסות הביטוח עצמם ומופיעים באתרי חברות הביטוח השונות ט.ל.ח




bottom of page