top of page

המפתח... ארה"ב | סקירה שבועית עולמית| ניהול תיקים, פוליסת חיסכון


הריבית בארה"ב תישאר ללא שינוי, כאשר הפוקוס של הישיבה יהיה על התחזיות המעודכנות של הבנק לאינפלציה, שהייתה בפועל נמוכה יותר בהשוואה לתחזית הקודמת. האינפלציה בגוש האירו ממשיכה לרדת בעקביות

סקירה כלכלית עולמית | פריפלן פמילי אופיס, ניהול תיקים, פוליסת חיסכון פיננסי


ארה"ב, עיני המשקיעים נשואות לנתוני שוק העבודה – הציפיה שלנו שגם ברביעי הבא (13 בדצמבר) הריבית בארה"ב תישאר ללא שינוי

לאחר רבעון שלישי חזק מהציפיות בארה"ב (שעוד עודכן השבוע קלות כלפי מעלה ל-5.0%) מתגברים הסימנים להאטה ברבעון הנוכחי. השבוע עיני המשקיעים יהיו נשואות לנתוני שוק העבודה עם סקר המשרות הפנויות היום (שלישי) ודוח התעסוקה בשישי, כשהפוקוס יהיה בעיקר על נתוני השכר. המשך העלייה בסך התביעות לדמי אבטלה מאותת על האטה צפויה בנתונים שיתפרסמו.

בנוסף, ההאטה בענף התעשייה ממשיכה לבלוט, כך על פי מדד מנהלי הרכש של מכון ISM שנותר על 46.7 נקודות בנובמבר, מספר שממשיך להצביע על התכווצות בענף. הנתון היותר משמעותי הוא המדד המקביל לענפי השירותים שתפרסם גם הוא היום (שלישי). במקביל, האינפלציה ממשיכה להתמתן עם ירידה בהוצאה לצריכה הפרטית ל-3.0 אחוזים באוקטובר (3.5% ללא מוצרי מזון ואנרגיה).


נתוני שוק העבודה השבוע לצד נתוני האינפלציה בשבוע הבא ככל הנראה לא ישנו את הציפיות שלנו שגם ברביעי הבא (13 בדצמבר) הריבית בארה"ב תישאר ללא שינוי, כאשר הפוקוס של הישיבה יהיה על התחזיות המעודכנות של הבנק לאינפלציה, שהייתה בפועל נמוכה יותר בהשוואה לתחזית הקודמת.


*במסגרת ניהול תיקים ופוליסת חיסכון פיננסי ניתן להשקיע גם במסלולים השקעה הנותנים מענה לשינויים בריבית, שוק המניות ותחזיות לארה"ב והעולם. במסגרת פוליסת חיסכון קיימים מסלולי השקעה רבים המתמחים גם בארה"ב.


טלפון: 050-8494444 או במייל: info@preplan.co.il




האינפלציה בגוש האירו ממשיכה לרדת ומועד הפחתת הריבית מתקרב – אך להערכתנו השוק מצפה ליותר מידיי

האינפלציה בגוש האירו ממשיכה לרדת בעקביות ועל פי האומדן הראשוני היא ירדה יותר מהצפי ל-2.4 אחוזים בנובמבר, הרמה הנמוכה ביותר מאז אמצע 2011. המשך ירידה במחירי האנרגיה לצד התמתנות משמעותית במחירי המזון תרמו לכך, אך גם בניכוי זאת אינפלציית הליבה ירדה ל-3.6 אחוזים. במקביל, סנטימנט החברות ממשיך להיחלש ושיעור האבטלה ממשיך לזחול כלפי מעלה, במיוחד בגרמניה שם ענף התעשייה סובל מירידה בביקושים לצד עלייה בעלויות (האנרגיה והשכר).

 

רצף הנתונים הללו תרמו לירידה בתשואות האג"ח באירופה (לצד ירידה מקבילה בארה"ב) ולהערכות בשווקים שהורדת הריבית בגוש האירו תחל כבר בעוד כ‑4 חודשים. אנו מטילים ספק בהסתברות להורדת ריבית כה מוקדם במיוחד שאינפלציית הליבה עדיין גבוהה, התנודתיות הצפויה במחירי האנרגיה בחורף ואי-הוודאות לגבי העלאות השכר של ארגוני העובדים ביבשת בתחילת 2024. בשורה התחתונה, אנו מצפים להורדת ריבית באירופה במהלך 2024, אך מאוחר יותר מהצפי הנוכחי בשווקים.

 

סקירה כלכלית עולמית , ניהול תיקים, פוליסת חיסכון ומה שבניהם

הסקירה הכלכלית מפורסמת אחת לשבוע על ידי מחלקת המחקר והכלכלה של הראל ניהול תיקים, פוליסת חיסכון פיננסי וקופת גמל להשקעה . באמצעות פריפלן פמילי אופיס ניתן לפתוח של ניהול תיקים החל מ 300,000 ש"ח. בנוסף ישנם פתרונות השקעה נוספים באמצעות פוליסת חיסכון פיננסי וקופות גמל להשקעה המאפשרים ניהול תיקים בסכומים נמוכים יותר. בפוליסת חיסכון וניהול תיקים ניתן למצוא מגוון רחב של פתרונות השקעה גם לארה"ב וגם לאירופה.


טלפון: 050-8494444 או במייל: info@preplan.co.il


פריפלן - פמילי אופיס, עוסקת בתכנון פיננסי ופנסיוני, פיננסים השקעות ופנסיה עם ותק של מעל 15 שנים, האמור לעיל וכל המידע המופיע באתר הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה ייעוץ/שיווק השקעות/פנסיוני ו/או ייעוץ מס ו/או תחליף לייעוץ/שיווק כאמור על ידי בעל רישיון המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על אחריותו בלבד. פוליסות ביטוח כפופות לחיתום הנקבע על ידי חברת הביטוח, התנאים המלאים והקובעים הם התנאים המופיעים בפוליסות הביטוח עצמם ומופיעים באתרי חברות הביטוח השונות ט.ל.ח

bottom of page