top of page

סיכום וובינר 2/3/2023: חלק 1 - "כלכלה פיננסים והשקעות בעין הסערה"

יניב ששון מנכ"ל משותף Preplan - Family Office

מהם הסכנות במצב הכלכלה הישראלית?

מה הפתרונות המוצעים?

והאם ניתן להסיט בקלות השקעות לחו"ל?






ראשית אני רוצה להודות לכם על ההשתתפות בוובינר ל" עובדי מקצועות הרפואה" שנערך ביום חמישי ה 02/03/2023 . מצורף לנוחיותכם סיכום חלקו הראשון של הוובינר :


הנושאים ששוחחנו עליהם:

  • פריפלן פמילי אופיס - מי אנחנו?

  • הסכנות והאיומים על הכלכלה הישראלית

  • ההשפעות על שוק ההון הישראלי

  • תיק ההשקעות האישי שלכם - הגדרות

  • כמה באמת חשיפה לחו"ל יש לכם כיום במסגרת תיק ההשקעות האישי שלכם?

  • האם כדאי להוציא כספים מישראל? ואם כן כיצד?

פריפלן פמילי אופיס – מי אנחנו

פמילי אופיס עם ניסיון מצטבר של השותפים של 40 שנה בשוק ההון כלכלה ותכנון פיננסי ופנסיוני. אנחנו פועלים כיום באופן שוטף ויומיומי מול עשרות גופי השקעות שונים בניהם חברות ביטוח, בתי השקעות , חברות פיננסיות והשקעות אלטרנטיביות.


יניב ששון, מנכ"ל משותף, יליד 1978, נשוי + 3, בעל ותק של מעל 18 שנה בשוק ההון וביטוח, אייש מספר תפקידים בכירים במנורה מבטחים, מיטב דש ובנק דיסקונט. בעל תואר ראשון BSc בכלכלה ו תואר שני MBa במנהל עסקים . רישיון יועץ השקעות משנת 2005 ורישיון פנסיוני משנת 2008. מתמחה בתכנון פיננסי ופנסיוני , השקעות גלובליות , ניהול סיכונים וליווי והכוונה לפרישה.

יוסי אלסטר, מנכ"ל משותף, יליד 1979, נשוי + 3, ותק של מעל 18 שנים בשוק ההון וביטוח, לשעבר יועץ השקעות בכיר בבנק הפועלים, ומנהל מחלקת שיווק ומכירות בבית ההשקעות מיטב דש. בעל תואר ראשון במנהל עסקים וכלכלה מאוניברסיטת באר שבע. רישיון השקעות משנת 2006, רישיון פנסיוני משנת 2008. מתמחה בתכנון פיננסי ופנסיוני , השקעות אלטרנטיביות ניהול סיכונים וליווי והכוונה לפרישה.


תחומי הפעילות של משרדנו:

ניהול פיננסי, ניהול השקעות פיזור סיכונים– תכנון ובנייה של תיקי השקעות מותאמים אישית ומתחשבים בתיקו הפיננסי המלא והמקיף של הלקוח, בצרכיו האישיים, מטרותיו ורצונותיו.

פתרונות השקעה אלטרנטיביים בישראל ומחוצה לה – איתור והתאמה של פתרונות השקעה אלטרנטיביים ולא סטנדרטיים לטובת פיזור השקעות גלובלי, השקעות במט"ח ( דולר, אירו, ליש"ט) .

תכנון פיננסי ופנסיוני – בניית תוכנית פיננסית ופנסיונית ,סימולציות מותאמות אישית התמקדות בקרנות פנסיה, ביטוחי מנהלים, קרנות השתלמות קופות גמל ועוד.

ניהול ופיזור סיכונים אישי ומשפחתי – ניהול סיכוני המשפחה בהיבט של ביטוחי בריאות וסיעוד, ביטוחי חיים אובדן כושר עבודה, יעוץ משכנתאות, השקעות ועוד

מיסוי והכוונה לפרישה – ליווי תכנון מיסוי והכוונה לפרישה ללקוחותינו אשר הגיעו לגיל הפרישה ורוצים לפרוש בצורה במיטבית ביותר תוך כדי ניצול הטבות מס ובניית תוכנית מותאמת אישית המתחשבת בצרכים האישיים והמשפחתיים של


הסכנות והאיומים על הכלכלה הישראלית

המצב הנוכחי יוצר המון אי וודאות על הכלכלה והבורסה הישראלית ואם נוסיף לכך את הכלכלה העולמית נקבל אי וודאות וחוסר יציבות.

  1. הפגנות, כתבות 24/7 בתקשורת, רפורמה/ מהפכה משפטית - מעלה את מפלס הלחץ

  2. הוצאת כספים מישראל על ידי גופים בין לאומים וחברות ישראליות - לחץ כלכלי

  3. ריבית ואינפלציה בישראל ובעולם - חוסר וודאות בנוגע לעתיד הכלכלה העולמית.

במהלך הוובינר שוחחנו על כך שאי וודאות הינו האוייב מספר 1 של הבורסה. ברגע שחוסר הוודאות יתפוגג סביר להניח שהבורסה תחזור להציג ביצועים טובים והתנודתיות תרד. עברנו מספר רב של משברים שיצרו אי וודאות כולל משבר הקורונה משנת 2020, משבר הסאב פריים ב 2008 ועוד. ולכן חשוב להיכנס לפרופורציות ולבחון את הנושא בעיניים של משקיעים ולנסות ככל הניתן לנטרל דעות פוליטיות ורגשות.




תיק ההשקעות האישי שלכם

את תיק ההשקעות האישי שלכם ניתן לחלק בצורה גסה לשני חלקים:

חלק ראשון - כל המוצרים הפנסיונים: קרנות פנסיה, ביטוחי מנהלים, קופות גמל וקרנות השתלמות.

החלק השני - כל השאר - תיק ני"ע אישי בבנק, חסכונות, נדל"ן, קרנות נאמנות, הון נזיל, קרנות השקעה זרות, השקעות אלטרנטיביות, תיקי השקעות ועוד...


חלק ראשון - מוצרים פנסיונים

בחלק זה ניתן לראות בצורה ברורה כי אחוז החשיפה לחו"ל במסלולים הכלליים עומד כיום על מעל 40%, כפי שהסברנו במהלך הוובינר, לכם כלקוחות יש אפשרות לשלוט בהשקעות בתיקכם הפנסיוני, להגדיל ולהקטין את החשיפה המנייתית, את החשיפה לחו"ל וכמובו ןלהגדיל או להקטין את רמת הסיכון! זה בשליטה שלכם.


  • בחירה והתאמה של מסלולי השקעה שונים

  • פיזור השקעות וגיוון של ההשקעות בארץ ובחו"ל

  • IRA – קופת גמל בניהול אישי

  • מעקב שוטף אחרי התיק

  • התייעצות קבועה ושוטפת עם מנהל ההשקעות שלכם


חלק שני - כל השאר .

חלקו השני של תיק ההשקעות שלכם פותח בפניכם עולם אין סופי של השקעות מסוגים שונים ומגוונים. בניהם לדוגמא קרנות השקעה אלטרנטיביות , נדל"ן, תיקי השקעות, רכישה של מניות ישירות ועוד מגוון גדול ורחב של מכשירים פיננסים. התפקיד שלכם כמשקיעים הוא לבחור בצורה נכונה ומותאמת אישית את מכשיר ההשקעה שמתאים לכם.



יניב - מצגת רופאים
.pdf
הורידו את PDF • 1.06MB


האם כדאי / מומלץ להוציא כספים מישראל?


אם מרכז חייכם בישראל, אתם תושבי ישראל ומשלמים מיסים בישראל! אז ברוב רובם של המקרים התשובה תהיה שלילית! לא יהיה נכון להוציא כספים פיזית מישראל! לפתיחת חשבון בחו"ל יש השלכות רבות. בניהן:


  • עלויות ודמי ניהול חשבון גבוהים

  • רף כניסה גבוהה ( דרישות מינימום של בנקם להשקעות בחו"ל יכולים להגיע פעמים רבות למעל 500,000$.

  • עלות המרת מט"ח אשר פעמים רבות יכול עשוי לפגוע משמעותית בתשואת התיק

  • -מיסוי! מיסוי! מיסוי! – מעבר למיסוי של השקעות בחו"ל תאלצו גם להצהיר על החשבונות בנק שלכם, ואפשר לומר בצורה עדינה שהעיניים ותשומת הלב של הרגולטור ומס הכנסה נמצאת שם. רק על הנושא הזה אפשר לדבר ארוכות.

מעוניינים בפרטים נוספים על השקעות, ניהול השקעות בארץ ובחו"ל? אתם מוזמנים לשוחח עמנו באופן ישיר.

למידע נוסף בנושא השקעות אלטרנטיביות אתם מוזמנים ליצור קשר עם:

יניב ששון מנכ"ל פריפלן , תכנון פיננסי ופנסיוני בטלפון 050-8494444



bottom of page