top of page

אחרי החגים... צפי להעלאת ריבית נוספת - ישראל 18/09/2022 | פוליסת חיסכון פיננסי וניהול תיקים

חזרנו לקידומת ארבע. מדד גבוה מהצפי לצד הפיחות בשקל מגבירים את הסיכוי לעליית ריבית נוספת אחרי החגים.


סקירה כלכלית מקומית | ההשפעה על מסלולי השקעה ישראל בפוליסת חיסכון פיננסי וניהול השקעות

לאחר 3 מדדים רצופים מתחת לצפי, מדד המחירים לצרכן באוגוסט עלה ב-0.5 אחוז, גבוה מהערכות המוקדמות (התחזית שלנו 0.4%). כצפוי עליית מחירי השכירות המשיכה להוביל את מדד המחירים, אך עלייה חדה מהצפי של כ-20 אחוזים במחירי הטיסות לחו"ל (בהשפעת הפיחות בשקל) היא שמסבירה את רוב ההפתעה כלפי מעלה במדד.

בכך האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים עלתה ל-4.1 אחוזים. במבט קדימה, להערכתנו בשער החליפין הנוכחי האינפלציה לא תחזור לגבולות היעד לפני סוף המחצית הראשונה של 2024. למדד ספטמבר אנו צופים כרגע עליה של כ‑0.2 אחוז, כאשר המשך עלייה בסעיף הדיור תקוזז עם ירידה במחירי המזון והנופש. למדד אוקטובר אנו צופים עלייה של כ-0.4 אחוז בהובלת מחירי המזון (עליות של אחרי החגים), הנופש (סוכות) ועלייה עונתית במחירי ההלבשה.


טלפון: 050-8494444 או במייל: info@preplan.co.il

לאור המדד הגבוה ההסתברות לעלייה בריבית בחודש הבא גדלה. יחד עם זאת, עד מועד ההחלטה (23 באוקטובר) יפורסמו עוד מספר רב של אינדיקטורים כלכליים בארץ ובעולם שיכולים לשנות הנחה זו.




מחירי הדירות בישראל ממשיכים לרדת (לאט), להערכתנו המגמה תימשך.

מחירי הדירות בבעלות ירדו בשיעור מזערי של 0.1 אחוז (בין אמצע יוני לאמצע יולי 2023) חודש רביעי ברציפות של ירידה והמחירים גבוהים רק ב-3 אחוזים בהשוואה לתקופה המקבילה בקיץ בשנה שעברה. אנו צופים המשך ירידה מתונה במחירים לאור הריבית הגבוהה, הירידה בסך העסקאות בפועל והמשך הגידול בהיצע הדירות החדשות שנותרו למכירה. מנגד, חשוב לציין שיש עדיין גורמים שמונעים ירידה משמעותית יותר; ביניהם הירידה בריביות הארוכות למשכנתאות בחודשים האחרונים, כנראה כתוצאה של הירידה בביקושים והעלייה בתחרות. בנוסף גם שיעור האבטלה הנמוך והמשך גל עלייה שמסייעים לפעילות בענף.

העודף מצטמצם, אך עדיין חיובי ותומך בחוזקו של השקל בטווח הארוך.

העודף בחשבון השוטף של מאזן התשלומים ירד ל-4.2 מיליארד דולר ברבעון השני (5 מיליארד ברבעון הראשון), כך על פי נתונים מנוכי עונתיות ולאחר עדכון כלפי מטה של הרבעונים הקודמים. הגורמים העיקריים שתרמו לכך היו צמצום העודף בחשבון השירותים (בעיקר עלייה ביבוא השירותים כנראה בשל התיירות יוצאת). לצד קיטון בגירעון בחשבון הסחורות (צמצום ביבוא המוצרים). במקביל, סך ההשקעות הישירות של זרים בישראל עמד על כ-3.6 מיליארד דולר ברבעון השני, עלייה לעומת 3.1 מיליארד דולר ברבעון הראשון. למרות הצמצום בעודף, הנתון עדיין תומך בחוזקו של השקל בטווח הארוך.


פוליסת חיסכון ניהול תיקים והשקעות

פוליסת חיסכון פיננסי וניהול תיקים מאפשרים לכם כמשקיעים לפזר את התיק בצורה נכונה ומותאמת אישית כך שהתיק יגיב בצורה נכונה לשינויים בשוק ההון והתחזיות בכלכלה המקומית והעולמית, מגמת עליית הריבית שחווינו בשנה האחרונה הייתה חלק בלתי מפרד מהתחזיות שלנו לאורך כל השנה, תיקי ההשקעות ומסלולי ההשקעה בפוליסת חיסכון פיננסי הותאמו ביחס לתחזיות.


אנו ממליצים לכם לבצע בדיקה אחת לתקופה מול מנהל התיקים שלכם או המתכנן הפיננסי שלכם, בפריפלן פמילי אופיס אנו נפגשים עם לקוחותינו אחת לתקופה ומבצעים התאמות.


פריפלן פמילי אופיס מספקת שירות ניהול תיקי השקעות באמצעות מכשירים פיננסים מגוונים לרבות ניהול תיקים, קופת גמל להשקעה, פוליסת חיסכון, השקעות אלטרנטיביות ועוד. כחלק מהשירות שלנו אנו פועלים מול מרבית חברת הביטוח, בתי ההשקעות וגופים פיננסים נוספים.


טלפון: 050-8494444 או במייל: info@preplan.co.il


פריפלן - פמילי אופיס, עוסקת בתכנון פיננסי ופנסיוני, פיננסים השקעות ופנסיה עם ותק של מעל 15 שנים, האמור לעיל וכל המידע המופיע באתר הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה ייעוץ/שיווק השקעות/פנסיוני ו/או ייעוץ מס ו/או תחליף לייעוץ/שיווק כאמור על ידי בעל רישיון המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על אחריותו בלבד. פוליסות ביטוח כפופות לחיתום הנקבע על ידי חברת הביטוח, התנאים המלאים והקובעים הם התנאים המופיעים בפוליסות הביטוח עצמם ומופיעים באתרי חברות הביטוח השונות ט.ל.ח





bottom of page