top of page

סיכום כלכלי תשפ"ג ומבט צופה עתיד תשפ"ד | פריפלן פמילי אופיס

אין ספק ששנת תשפ"ג נתנה שיעור חשוב בכלכלה ומתן תחזיות לכולנו, מבול של אירועים מקבילים ורציפים, החל מהמהפכה / רפורמה המשפטית, ההפגנות והמצב הביטחוני בישראל, דרך האינפלציה, עליית הריבית והדולר שהתחזק ועד האירועים הגלובליים שליוו אותנו ברקע, אם זה מלחמת אוקראינה - רוסיה, מזג האויר הקיצוני במקומות רבים בעולם והבורסה האמריקאית שלמרות הכל הציגה ביצועים טובים. קחו את כל הפרמטרים האלו יחד ותקבלו את אחת מהשנים המאתגרות, המורכבות והמעניינות להשקעה בכלכלה הישראלית והעולמית.


תכלה שנה וקללותיה! - מה היה לנו עד כה? | פריפלן פמילי אופיס

שנת תשפ"ג התאפיינה במספר גדול של אירועים כלכליים וגיאופוליטיים אשר בסופו של דבר השפיעו על הכיס של כולנו! באופן ישיר וגם באופן עקיף.

  1. אינפלציה גבוהה - יוקר המחייה שהשפיעה על כולנו ללא יוצא מן הכלל, עליית מחירים כמעט בכל מוצר ושירות שנגענו.

  2. עליית ריבית רציפה - האינפלציה הגבוהה גרמה כמעט באופן אוטומטי לעליית ריבית רציפה של בנק ישראל, למעשה, בספטמבר 2022 הריבית עמדה על 2% והיום אנו עומדים על ריבית בנק ישראל בגובה של 4.75%. ההשפעה על כולנו הייתה מיידית וכואבת! ההחזרים על ההלוואות ( משכנתאות, רכבים והלוואות נוספות אחרות) עלו בצורה משמעותית.

  3. מהפכה משפטית / רפורמה משפטית, זה לא משנה מה היא העמדה הפוליטית שלכם, אבל אין ספק שזה אחד מהסיפורים המרכזיים של השנה, ההפגנות הרבות, הסיקור התקשורתי הבלתי פוסק, ההתעניינות של מדינות מחוץ לישראל . השפיעו ישירות על הכלכלה המקומית ולא בצורה חיובית.

  4. מלחמת אוקראינה רוסיה - המלחמה המתמשכת בין רוסיה לאוקראינה השפיעה גם היא על מחירי הסחורות בעולם והעיבה על הבורסות בעולם כולו.

  5. מזג אויר קיצוני ואסונות טבע - כמעט בכל אזור בכדור הארץ קרה משהו, שריפות ביוון, שיטפונות ביוון, רעידת אדמה במרוקו וטורקיה, סופות קיצוניות בכל העולם והתחממות גלובלית שלא יורדת מהכותרות. האפקט הישיר היה עלייה במחירי הסחורות.


תחל שנה וברכותיה - מבט צופה עתיד ( ולא, אין לנו כדור בדולח)

אנחנו תמיד נשאלים על ידי הלקוחות בפמילי אופיס מה יהיה בעתיד, מה עושים מכאן? נכון, אין לנו כדור בדולח ואנחנו לא יכולים לחזות את העתיד, אבל אנחנו כן מבינים דבר או שנים על כלכלה והשקעות ולכן, כבכל שנה גיבשנו לעצמנו אסטרטגיה לשנה הקרובה! ערכנו רשימה של פרמטרים ונתונים שיכולים לתת לנו חיווי על כיוון השוק והכלכלה בהמשך. אנו יוצאים מנקודת הנחה כי ככל שיותר פרמטרים יהפכו לחיוביים חוסר הוודאות יתפוגג ותהיה לכך השפעה חיובית על ההשקעות שלנו.


סימנים חיוביים לשנה הקרובה:

  1. התמתנות האינפלציה ותחילת תהליך הדרגתי של הורדת ריבית בישראל וגם בעולם כמובן - מדובר בפרמטר חשוב ומהותי, תחילתו של תהליך הורדת הריבית יכול להיות סימן חיובי להמשך הדרך.

  2. הסכמות בנושא המהפכה / רפורמה משפטית - מכיוון שמדובר באחד מהנושאים הבוערים כרגע גם בתוך ישראל וגם מחוצה לה, הגעה להסכמות בין הצדדים, הסרת איום המשבר החוקתי ותחילת הדברות יכולה להיות סימן חיובי חשוב להמשך הדרך.

  3. התחזקות השקל אל מול שאר המטבעות - מעיד על האמון של המשקיעים בשקל ובישראל, תחילת תהליך של חזרת כספים לישראל אם דרך השקעות בחברות או דרך הסטה של כספים בתיקי ההשקעות של המשקיעים השונים לעבר הכלכלה הישראלית. ( חשוב לציין כי ישנם לא מעט תהליכים ופרמטרים העשויים להשפיע על שער הדולר שקל , אבל אנו רואים זאת כסימן חיובי בהחלטות שלנו)

  4. התבהרות המצב הביטחוני הישראלי - נכון, לאורך זמן אנו רואים שהבורסה המקומית בדרך כלל כמעט ואינה מושפעת לאורך זמן מהמצב הביטחוני השוטף. אבל זהו פרמטר נוסף שצריך לקחת בחשבון.

  5. ארה"ב, אירופה - הסמנים הימינים של הכלכלה העולמית, תחילתו של תהליך הורדת ריבית עשוי להשפיע בצורה חיובית על כל העולם ולתת לנו אינדיקאציה חיובית לגבי ההמשך

  6. סין - המשך מלחמת השבבים עם ארצות הברית ומלחמת סחר או שהתמתנות?

  7. טרנדים - אין ספק שטרנד ה AI סחף אחריו את המשקיעים אשר לא נותרו אדישים ( אגב, זאת אחת מהסיבות לביצועים של מדד ת"א 35 אשר מורכב ברובו ממניות בנקים, נדל"ן ותקשורת לעומת ארה"ב שם מניות ה AI דומיננטיות) , חושבים שאתם יודעים מה הוא הטרנד הבא? שתפו אותנו במחשבות שלכם ונשמח לבדוק ולנתח זאת עבורכם.



שנהיה לראש ולא לזנב 1 | הבורסה הישראלית אל מול שאר העולם

בשנה החולפת ללא ספק היינו הזנב... , אם תבדקו את ביצועי הבורסה הישראלית ( מדד ת"א 35 ) אל מול ביצועי המדדים המובילים בעולם תגלו תמונה עגומה ולא מחמיאה, לדוגמה, מדד ה - S&P500 הציג נכון למועד כתיבת שורות אלו תשואה חיובית של כ 9% והבורסה המקומית הציגה תשואה שלילית למשקיעים. ואכן, בחודשים האחרונים ראינו יותר ויותר משקיעים ( גם ישראלים) מסיטים כספים מחוץ לישראל.

והמשקיע הישראלי? גם הוא לא קפא על השמרים, ואכן ראינו יותר יותר משקיעים מסיטים את החסכונות שלהם לכיוון ארה"ב בדגש על ה S&P500 באמצעות בחירה במסלולים עוקבי מדדים.




שנהיה לראש ולא לזנב 2 | מה עושים מכאן? וטיפים לבניית תיק השקעות של מנהלי הפמילי אופיס

על פיזור סיכונים כבר שמעתם?! נכון, אנחנו בטוחים ששמעתם את המנטרה הזאת מספר רב של פעמים מאין ספור מומחים פיננסים שפגשתם... אבל זה פשוט נכון, הדרך הנכונה ביותר היא לבנות, לפזר ולהתאים גם השנה את תיק ההשקעות שלכם למגוון רחב ככל הניתן של תרחישים


אסטרטגיית ההשקעות של הפמילי אופיס לשנת תשפ"ד ב 4 שלבים עיקריים:

1. הוליסטי: ראשית, חשוב לבחון ולהתייחס לכל תיק ההשקעות ולא למוצר ספציפי! תיק ההשקעות שלכם כולל בין היתר קרנות השתלמות, קופות גמל, פוליסת חיסכון, תיק השקעות וני"ע בבנק, קרנות נאמנות, פיקדונות בנקאיים, כסף נזיל ואפילו את קרן הפנסיה שלכם!

2.טווח השקעה: רשמו והבינו בצורה ברורה את טווח ההשקעה שלכם! קצר, בינוני ארוך! התאימו את רמת הסיכון ואת ההשקעה שלכם בהתאם לטווח ההשקעה, המטרות והיעדים של סוג החיסכון ותיק ההשקעות שלכם.

3. סיכון: התאמת רמת הסיכון ביחס למספר גדול ככל הניתן של פרמטרים בניהם: צרכים אישיים, מטרות, יעדים ונקודת השינה שלכם ( עד כמה באמת אתם אוהבים סיכון ויודעים לחיות אתו בשלום?)

4. פיזור: פיזור והתאמה לתחזיות ומצב השוק - פיזור הוא שם המשחק, מספר גדול ני"ע, אפיקי השקעה סקטורים מדינות ומוצרים פיננסים שונים.


פריפלן פמילי אופיס מספקת שירות ניהול תיקי השקעות באמצעות מכשירים פיננסים מגוונים לרבות ניהול תיקים, קופת גמל להשקעה, פוליסת חיסכון, השקעות אלטרנטיביות ועוד. כחלק מהשירות שלנו אנו פועלים מול מרבית חברת הביטוח, בתי ההשקעות וגופים פיננסים נוספים באופן שוטף ויומיומי.


דברו עמנו וניפגש לקפה !

טלפון: 050-8494444 או במייל: info@preplan.co.il

יניב ששון | מנכ"ל ובעלים פריפלן פמילי אופיס


פריפלן - פמילי אופיס, עוסקת בתכנון פיננסי ופנסיוני, פיננסים השקעות ופנסיה עם ותק של מעל 15 שנים, האמור לעיל וכל המידע המופיע באתר הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה ייעוץ/שיווק השקעות/פנסיוני ו/או ייעוץ מס ו/או תחליף לייעוץ/שיווק כאמור על ידי בעל רישיון המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. פוליסות ביטוח כפופות לחיתום הנקבע על ידי חברת הביטוח, התנאים המלאים והקובעים הם התנאים המופיעים בפוליסות הביטוח עצמם ומופיעים באתרי חברות הביטוח השונות ט.ל.ח








bottom of page