top of page

מבוא להשקעות אלטרנטיביות | ניהול תיקים


ניהול תיקים באמצעות השקעות אלטרנטיביות מתאימות ברובן ללקוחות כשירים ומציעות עולם מגוון של השקעות המאופיינות בקורלציה נמוכה לשוק ההון ומסייעת בהקטנת התנודתיות בתיק ההשקעות הכולל. לקריאה נוספת בנושא

או במייל: info@preplan.co.il


סוגים של השקעות אלטרנטיביות במסגרת ניהול תיקים

במסגרת ניהול תיקים ללקוחות כשירים ניתן לשלב גם השקעות אלטרנטיביות מסוגים שונים בהתאם לצרכיו של המשקיע לדוגמא:

קרנות אשראי - השקעה בחוב שאינו סחיר ע"י מתן הלוואות במגוון רחב של אלטרנטיבות ואסטרטגיות השקעה. קיימות מגוון גדול של קרנות אשראי בארץ ובעולם. קרנות המשקיעות לדוגמא בתחום האשראי הצרכני בארה"ב באמצעות פלטפורמות P2P אפיק ההשקעה מאופיין בתנודתיות נמוכה גם בתקופות של משברים בשוק ההון. ניתן להשקיע בקרנות אשראי גם במט"ח כגון אירו, דולר וליש"ט.


קרנות Private Equity (Pe) - השקעה בחברות בעלות פוטנציאל השבחה, במגמה לשפר את רווחיותן ולאר מספר שנים לממש את ההשקעה בהם. ההשקעות בקרנות ה PE הינה בנכסים לפי מדיניות מוסכמת מראש.


קרנות הון סיכון ( VC) - קרן השקעות פרטיות המשקיעה את כספי המשקיעים שלה בחברת הזנק (סטראטאפ) ומיזמים שונים. הכספים בקרן מושקעים במגוון גדול של חברות הזנק ומיזמים על מנת לנסות ולהעלות את פוטנציאל וסיכוי הרווח.


קרנות גידור - מטרתן של קרנות הגידור הינה להניב למשקיעים רווחים בכל תנאי וללא קשר למצב השוק (מניות, אג"ח, מטבעות, סחורות, אופציות) , בקרנות הגידור נמצא אסטרטגיות השקעה שונות המאפיינות את קרן הגידור הספציפית וההתמחות שלה.


קרנות תשתיות - השקעה בתשתיות בארץ ובחו"ל, מיקוד בתחומי תשתיות בעלי פוטנציאל הצמיחה הגדול ביותר: תקשורת, אנרגיה ירוקה, איכות סביבה ותחבורה.


קרנות נדל"ן - השקעה בנכסי נדל"ן, ונדל"ן מניב מסוגים שונים כגון שטחי מסחר ותעסוקה, השקעה בקרנות ריט ( REIT) ועוד. השקעות אלטרנטיביות מתחום הנדל"ן הם בעלות פיזור גלובלי או התמחות בסקטור נדל"ן במדינות ספציפיות כגון גרמניה, בריטניה, ארה"ב ועוד. גם כאן ניתן למצוא השקעות שיקליות או במט"ח. שילוב של השקעות אלטרנטיביות מתחום הנדל"ן לאורך שנים הורידה את התנודתיות בתיק ההשקעות וניהול תיקים ומאופיינת בקורולציה נמוכה לשוק ההון וביחס לשוק המניות. . מטרת הקרנות בדר"כ הינה מכירת הנדל"ן לאחר השבחתו כעבור מספר שנים.



חשוב לשים לב כי מרבית מההשקעות האלטרנטיביות אינן פתוחות לקהל הרחב ולמשקיעים בודדים ולכן הדרך הדרך היחידה להיכנס להשקעה בקרנות אלו הינה באמצעות גופים מתווכים שונים.


או במייל: info@preplan.co.il


יתרונות השקעות אלטרנטיביות ושילובם בתיק השקעות

  • יציבות ופיזור סיכונים בתיק ההשקעות שלכם

  • תנודתיות וקורלוציה נמוכה לשוק ההון

  • פוטנציאל תשואה גבוהה יחסית לאלטרנטיבות


חסרונות השקעות אלטרנטיביות ושילובם בתיק המנוהל שלכם

  • סכום השקעה ראשוני גבוהה

  • קושי במציאת השקעות אלטרנטיביות טובות

  • משך השקעה ארוך למספר שנים

  • נזילות נמוכה

  • שקיפות נמוכה יחסית לאפיקי השקעה אחרים


מהם הסיכונים בהשקעות אלטרנטיביות

טווח השקעה- כפי שציינו קודם מדובר בטווח השקעה ארוך ללא נזילות, מדובר בסיכון שצריך לקחת בחשבון כולל נושא הפסד של תשואה אלטרנטיבית

ניהול כושל - בשנים אחרונות נפתחות עוד ועוד אפיקי השקעה אלטרנטיבים, כמות הקרנות גדולה וקשה לבחור את הקרנות הטובות באמת, ניהול כושל של קרן השקעה יכול להוביל להפסד כספי גדול!

תרמיות והונאות - לא חסרות דוגמאות, ולכן לפני כניסה לקרן השקעות אלטרנטיבית חשוב לעשות את כל הבדיקות ולא להסתנוור מהבטחות לתשואות גבוהות ( אגב, זאת הסיבה כי מרבית מקרנות ההשקעה האלטרנטיביות מיועדות ללקוחות כשירים)

סיכוני שער מט"ח - במידה וההשקעה שלכם היא במט"ח ושער המטבע נחלש או מתחזק זה עשוי להשפיע על התשואות שלכם בקרן ההשקעות האלטרנטיבית בה בחרתם.


מחלקת ההשקעות של פריפלן פמילי אופיס, ופריפלן השקעות אלטרנטיביות פועלת באופן שוטף ויומיומי מול מספר גדול של גופים פיננסים מובילים בארץ ובעולם בתחומים רבים ומגוונים של השקעות אלטרנטיביות בניהן: נדל"ן מניב בארץ ובעולם, אשראי לטווח קצר, מטבעות קריפטוגרפיים, אשראי צרכני, קרנות גידור ועוד. אנו משלבים השקעות אלטרנטיביות באופן שוטף במסגרת תיק ההשקעות של לקוחותינו.

או במייל: info@preplan.co.il



פריפלן - פמילי אופיס, עוסקת בתכנון פיננסי ופנסיוני, פיננסים השקעות ופנסיה עם ותק של מעל 15 שנים, האמור לעיל וכל המידע המופיע באתר הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה ייעוץ/שיווק השקעות/פנסיוני ו/או ייעוץ מס ו/או תחליף לייעוץ/שיווק כאמור על ידי בעל רישיון המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. פוליסות ביטוח כפופות לחיתום הנקבע על ידי חברת הביטוח, התנאים המלאים והקובעים הם התנאים המופיעים בפוליסות הביטוח עצמם ומופיעים באתרי חברות הביטוח השונות ט.ל.ח



bottom of page