top of page

תיק השקעות מנוהל VS פקדון בנקאי

החודשים האחרונים האלו מחדש את קרנם של הפיקדונות השקלים שבמשך שנים ארוכות לא היו אטרקטיביים בעקבות סביבת הריבית הנמוכה והאפסית שהייתה נהוגה בארץ ובעולם. לאחרונה בעקבות עליית הריבית בישראל והבורסה התנודתית, חזרו הפיקדונות הבנקאיים להיות אטרקטיביים. הבנקים החלו להעלות את הריבית על הפיקדונות והחסכונות ולקוחות רבים, כל אחד מסיבותיו הוא החלו להתעניין בפיקדונות הבנקאיים.


החלטנו לעשות קצת סדר ולספק מידע עדכני ככל הניתן על מנת שתוכלו לקבל החלטה מושכלת בעצמכם.





תיק השקעות VS פקדון בנקאי:

מינימום השקעה נדרש: בדרך כלל נגלה שניהול תיקים דורש במרבית המקרים סכומי השקעה גבוהים יותר מאשר פיקדונות בנקאיים, למרות שכיום ישנן פתרונות המאפשרים השקעה גם בסכומים נמוכים ( לדוגמא קופת גמל להשקעה ופוליסות חיסכון)


נזילות: תיק השקעות מנוהל על ידי מנהל תיקים או במסגרת פוליסת חיסכון וכמל להשקעה תהיה נזילה בדרך כלל מיידית, בפיקדון בנקאי, ככל שתרצו ריבית גבוהה יותר כך תאלצו "לנעול" את הכסף לתקופה ארוכה יותר ובפעמים רבות ללא תחנות יציאה.


גמישות במעבר בין בנקים וגופי השקעות: כיום, מדובר בנושא יחסית שולי מכיוון שניתן לנהל חשבון עו"ש בבנק אחד ולבצע הפקדה לפיקדון בנקאי בבנק אחר, כנ"ל לגבי נושא ניהול התיקים, ניתן לנייד את ניהול התיקים בין מנהלי השקעות שונים, וניתן לנייד קופות גמל להשקעה בין בתי השקעות וחברות ביטוח שונות לפי הצורך.


דמי ניהול: בפיקדון בנקאי לא קיימים דמי ניהול לעומת ניהול תיקים, גמל להשקעה ופוליסות חיסכון בהן נהוג לגבות דמי ניהול המחושבים על פי גובה הצבירה שברשותכם.


רמת סיכון: פיקדון בנקאי נחשב כמכשיר השקעה ללא סיכון, אבל... מכיוון שמדובר במכשיר השקעה שקלי שאינו צמוד למדד קיים הסיכון לשחיקה של הכסף בעקבות האינפלציה וסיכונים תיאורטיים אחרים, אבל, בהתייחס לריבית על הפיקדון, הריבית נקבעת וידועה מראש. לעומת תיק השקעות מנוהל, גמל להשקעה ופוליסות חיסכון בהן התשואה תלויה בביצועים של מנהל ההשקעות.


או במייל: info@preplan.co.il


פריפלן - פמילי אופיס, עוסקת בתכנון פיננסי ופנסיוני, פיננסים השקעות ופנסיה עם ותק של מעל 15 שנים, האמור לעיל וכל המידע המופיע באתר הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה ייעוץ/שיווק השקעות/פנסיוני ו/או ייעוץ מס ו/או תחליף לייעוץ/שיווק כאמור על ידי בעל רישיון המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. פוליסות ביטוח כפופות לחיתום הנקבע על ידי חברת הביטוח, התנאים המלאים והקובעים הם התנאים המופיעים בפוליסות הביטוח עצמם ומופיעים באתרי חברות הביטוח השונות ט.ל.ח


bottom of page