top of page

גם בעולם תחזית האינפלציה עולה | סקירה כלכלית קופת גמל להשקעה

דוח התעסוקה בארה"ב הפתיע לחיוב, אך מגמת ההאטה נמשכת. הפוקוס השבוע יהיה על נתוני האינפלציה.

או ליצור עמנו קשר/לשלוח הודעת ווטסאפ ישירות לטלפון 050-8494444.

או במייל: info@preplan.co.il 


סקירה כלכלית עולמית | מחלקת המחקר של הראל ביטוח ופיננסים קופת גמל להשקעה


מסלולי ההשקעה בקופת גמל להשקעה של הראל מאפשרים בחירה מבין מגוון גדול של מסלולי השקעה בניהם מסלולי המתמחים בהשקעות בחו"ל ( אג"ח ומניות), בנוסף, גם במסלולי ההשקעה הכלליים של קופת גמל להשקעה קיימת כיום חשיפה לא מבוטלת למניות ואיגרות חוב בחו"ל. לסקירה כלכלית של השוק המקומי ניתן להיכנס מכאן


דוח התעסוקה הראשוני שפורסם בארה"ב לדצמבר היה טוב מההערכות המוקדמות

כאשר נוספו 216 אלף משרות חדשות, שיעור האבטלה נותר נמוך על 3.7 אחוזים וקצב עליית השכר השעתי עלה ל-4.1 אחוזים. יחד עם זאת, נתוני החודשיים הקודמים עודכנו מעט כלפי מטה, נרשמה ירידה בשיעור ההשתתפות (פחות אנשים בשוק העבודה), והגידול במועסקים היה ממוקד רק בממשלה ובענפי התיירות והחינוך. בנוסף, סך המשרות הפנויות המשיך לרדת לרמה הנמוכה ביותר מזה כשנתיים וחצי וכך גם שיעור המתפטרים מרצון, דבר שמעיד על התמתנות צפויה בלחצי השכר ברוב הענפים.


או ליצור עמנו קשר/לשלוח הודעת ווטסאפ ישירות לטלפון 050-8494444.

או במייל: info@preplan.co.il 

 

בשורה התחתונה שוק העבודה בארה"ב ממשיך להאט, אך בקצב איטי והשכר עדיין עולה מהר יותר מהאינפלציה, דבר שפחות תומך בהורדת ריבית קרובה. כך גם נרמז בפרוטוקולים מהחלטת הריבית האחרונה בו חלק מחברי הוועדה הביעו חשש כי ההקלה בתנאים הפיננסים (הירידה בתשואות) תקשה על השגת יעד האינפלציה. הפרסום מקטין את הסיכוי שהבנק המרכזי יפחית את הריבית בקרוב, תרחיש שעדיין מתומחר בהסתברות גבוהה בשווקים (אבל פחות בהשוואה לשבוע הקודם). בטווח הארוך יותר, הציפיות שלנו (כמו גם של שוק ההון) שהריבית כן תרד השנה, בעיקר במחצית השנייה של השנה. זאת לאור המשך היחלשות האיטית של הכלכלה. כך גם על פי מדדי מנהלי הרכש לדצמבר שהיו חלשים והראו על המשך התכווצות בענף התעשייה, לצד ירידה משמעותית בסנטימנט החברות בענפי השירותים ל-50.6 נקודות.

בחמישי הקרוב הפוקוס של השווקים יהיה על נתוני האינפלציה לדצמבר, שעל פי הציפיות יצביעו על עלייה קלה במדד הכללי (3.1% בנובמבר) לצד המשך ירידה באינפלציית הליבה (4.0% בנובמבר).




 

האינפלציה בגוש האירו עלתה וציננה את ההסתברות להורדת ריבית קרובה, שתגיע בהמשך השנה.

לאחר כמעט שנה רצופה של ירידה באינפלציה (בעיקר תודות לירידה במחירי האנרגיה) האינפלציה בגוש האירו עלתה ל‑2.9 אחוזים בסוף 2023 (2.4% בנובמבר). הפרסום מקטין את הסיכוי שהבנק המרכזי יפחית את הריבית כבר בעוד חודשיים, תרחיש שעדיין מתומחר בהסתברות גבוהה בשווקים (אבל פחות בהשוואה לשבוע הקודם).

 

עם זאת, בדומה להערכתנו לגבי ארה"ב הריבית תרד השנה, להערכתנו בעיקר במחצית השנייה של השנה לאור התכווצות התוצר והמשך הירידה באינפלציה; מדד מנהלי הרכש בגוש האירו עמד על 47.6 נקודות בדצמבר, מספר שעדיין מצביע על התכווצות קלה בסקטור העסקי, ונמשכת הירידה האיטית באינפלציית הליבה ל-3.4 אחוזים בדצמבר (3.6% בנובמבר).


קופת גמל להשקעה מסלולים המתמחים בהשקעות בחו"ל | תיק השקעות דינאמי

במסגרת קופת הגמל של הראל ביטוח ופיננסים ניתן לבחור מבין מגוון רחב של מסלולי השקעה שונים כולל מסלולים השקעה עם התמחות ספציפית בחו"ל ( איגרות חוב ומניות) מסלולי ההשקעה השונים מאפשרים התאמה דינאמית של תיק השקעות המנוהל באמצעות קופת גמל להשקעה.


או ליצור עמנו קשר/לשלוח הודעת ווטסאפ ישירות לטלפון 050-8494444.

או במייל: info@preplan.co.il 


פריפלן - פמילי אופיס, עוסקת בתכנון פיננסי ופנסיוני, פיננסים השקעות ופנסיה עם ותק של מעל 15 שנים, האמור לעיל וכל המידע המופיע באתר הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה ייעוץ/שיווק השקעות/פנסיוני ו/או ייעוץ מס ו/או תחליף לייעוץ/שיווק כאמור על ידי בעל רישיון המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. פוליסות ביטוח כפופות לחיתום הנקבע על ידי חברת הביטוח, התנאים המלאים והקובעים הם התנאים המופיעים בפוליסות הביטוח עצמם ומופיעים באתרי חברות הביטוח השונות ט.ל.ח



bottom of page