top of page

הורדת ריבית ב 2024? | סקירה עולמית | קופת גמל להשקעה, פוליסת חיסכון


נגיד הבנק המרכזי בארה"ב אותת שהמהלך הבא יהיה להורדת הריבית – להערכתנו השוק שוב מגזים בהערכת עוצמת ומהירות הירידה.

טלפון: 050-8494444 או במייל: info@preplan.co.il 


סקירה כלכלית עולמית | ניהול תיקים, קופת גמל להשקעה

בשנת 2023 ביצענו התאמות טקטיות בתיקי ההשקעות של הלקוחות שלנו בהתאם למטרות שהגדירו וביצענו חשיפה לחו"ל באמצעות מסלולי השקעה שונים הקיימים בקופת גמל להשקעה, פוליסת חיסכון פיננסי וניהול התיקים שלנו. ההגדלה של רכיב החו"ל בהתאם לתחזיות והמגמות בעולם.


הבנק המרכזי בארה"ב הותיר כצפוי את הריבית על 5.5-5.25 אחוזים. שינוי קל בהודעה לעיתונות לצד דברי הנגיד הדגישו שלאור ההאטה בלחצי השכר ובאינפלציה הם סבורים שתהליך עליית הריבית הסתיים (הציבו רף גבוה להעלאה נוספת). בנובמבר האינפלציה ירדה במתינות ל-3.1 אחוזים, בעיקר בשל המשך ירידה במחירי האנרגיה. אך בניכוי זאת אינפלציית הליבה נותרה גבוהה על 4.0 אחוזים, בהובלת מחירי השכירות. במסיבת העיתונאים הנגיד התמקד בסיכונים לכלכלה כתוצאה מהריבית הגבוהה ועל רצון החברים בבנק למנוע זאת ככול האפשר, ואולי אף להוריד את הריבית לפני שתגיע ליעדה (2%), במידה ותירשם הידרדרות משמעותית בכלכלה.


החברים בוועדה המוניטרית של הבנק צופים שהריבית תרד ב-0.75 נקודת אחוז במהלך השנה הבאה, שינוי קל לעומת התחזית הקודמת זאת לצד יציבות בתחזית לאבטלה, והנגיד ציין שהחלו דיונים ראשוניים לגבי הורדת הריבית. הודעת הריבית ודברי הנגיד הובילו להמשך ירידה חדה בתשואות האג"ח ומשמעותה שהשווקים מצפים להורדה כמעט כפולה מתחזית הבנק, ושתחל בהסתברות גבוהה כבר במרץ 2024. אנו צופים זה זמן ממושך הורדת ריבית ב-2024 (גם באירופה ובישראל), אך ללא הידרדרות משמעותית בכלכלה (להזכירכם שוק העבודה עדיין חזק) אנו לא סבורים שנראה הורדת ריבית כה מהירה וכה חדה.


באירופה לא ממהרים. הבנקים המרכזיים הגדולים באירופה השאירו את הריביות ללא שינוי, אך בניגוד לארה"ב ציננו את הציפיות להורדת ריבית קרובה

הבנק המרכזי בגוש האירו הותיר את הריבית בפעם השנייה ברציפות על 4.5 אחוזים. בנוסף הבנק הודיע שיגביר את קצב צמצום המאזן ל-7.5 מיליארד אירו בחודש, ובסוף השנה הבאה הבנק יפסיק לגמרי להשקיע מחדש אג"ח שהגיעו לפדיון (בכך יאיץ את הצמצום). ההודעה לעיתונות אותתה שתהליך עליית הריבית כנראה הסתיים, בכך שהסירו את ההצהרה שלהערכתם האינפלציה תישאר גבוהה לזמן ממושך. אך בניגוד לארה"ב הנגידה הדגישה שלמרות ההתקדמות המשמעותית לא נעשה דיון רשמי בנוגע להורדת ריבית, מכיוון שאיום האינפלציה עדיין קיים ויש שאלות פתוחות במיוחד בנוגע לקצב עליית השכר ביבשת.


גם בגוש האירו אנו צופים שהריבית תחל לרדת בשנה הבאה, לאור החולשה בכלכלה והמשך הירידה באינפלציה. חולשה זו גם באה לידי ביטוי בסנטימנט החברות, כך על פי מדד מנהלי הרכש הראשוני שעמד על 47 נקודות בדצמבר (מספר מתחת ל-50 מצביע על התכווצות), איתות לכך שהכלכלה התכווצה קלות גם ברבעון האחרון השנה. יחד עם זאת, אינפלציית הליבה הגבוהה ושוק העבודה המאוד מאוגד לא תומכים להערכתנו בהורדת ריבית כבר במרץ הקרוב, זאת בניגוד לציפיות הגבוהות לכך בשווקים.

                          

הבנק המרכזי בבריטניה הותיר את הריבית ללא שינוי על 5.25 אחוזים, בהתאם להערכות המוקדמות. מספר חברים בוועדה (3 מתוך 9) אף צידדו בהעלאה נוספת של הריבית לאור אינפלציית הליבה הגבוהה (5.6%) והמשך עליית השכר. להערכתנו, גם בבריטניה הריבית תרד בשנה הבאה אך לאור האינפלציה המאוד גבוהה אנו לא מצפים למהלך לפני שלהי 2024.


מחלקת מחקר הראל ביטוח ופיננסים | פוליסת חיסכון פיננסי, קופת גמל להשקעה

מחלקת המחקר של הראל ביטוח ופיננסים מאפשרת לנו כמשקיעים באמצעות המכשירים הפיננסים השונים להיות חשופים למגוון גדול מאוד של מסלולי השקעה ולהתאים את תיק ההשקעות של הלקוחות שלנו בהתאם למגות השונות בשוק העולמי והמקומי. קופת גמל להשקעה ופוליסת חיסכון פיננסי מאפשרות חשיפה באמצעות המסלולים השונים לרמות סיכון שונות.


ניתן לפתוח תיק השקעות באמצעות קופת גמל להשקעה עד לסכום של 76,000 ש"ח בשנה, לסכומים גבוהים יותר ניתן להשתמש בפתרונות השקעה נוספים כגון פוליסת חיסכון פיננסי ( החל מ 250,000 ש"ח ) וניהול תיקים ( החל מ 500,000 ש"ח ) להתאמה מלאה ובנייה של תיק ההשקעות הנכון לכם אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר.


טלפון: 050-8494444 או במייל: info@preplan.co.il




טלפון: 050-8494444 או במייל: info@preplan.co.il


פריפלן - פמילי אופיס, עוסקת בתכנון פיננסי ופנסיוני, פיננסים השקעות ופנסיה עם ותק של מעל 15 שנים, האמור לעיל וכל המידע המופיע באתר הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה ייעוץ/שיווק השקעות/פנסיוני ו/או ייעוץ מס ו/או תחליף לייעוץ/שיווק כאמור על ידי בעל רישיון המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על אחריותו בלבד. פוליסות ביטוח כפופות לחיתום הנקבע על ידי חברת הביטוח, התנאים המלאים והקובעים הם התנאים המופיעים בפוליסות הביטוח עצמם ומופיעים באתרי חברות הביטוח השונות ט.ל.ח

bottom of page