top of page

עוד זמן למחשבה, אינפלציה ריבית וההשפעה על פוליסת חיסכון | סקירה כלכלית 29/08/23



עוד זמן למחשבה. להערכתנו בנק ישראל ישאיר את הריבית ללא שינוי בהחלטה בשבוע הבא. אך זה לא אומר שהריבית הגיעה לשיא וייתכן שנראה עלייה נוספת, במיוחד לאור הפיחות בשקל.

ביום שני תתפרסם החלטת הריבית של בנק ישראל ואנו מצפים שגם הפעם הריבית תישאר ללא שינוי. הירידה המהירה באינפלציה (לאחר עוד מדד מחירים לצרכן נמוך מהצפי), בשילוב הרכב צמיחה היחסית מאכזב לרבעון השני תומכים בכך. עם זאת, מוקדם להכריע שהריבית בישראל הגיעה לשיא, במיוחד לאור הפיחות בשקל שמעלה את מחירי היבוא. במבט ארוך יותר הפיחות יעכב את התכנסות קצב עליית המחירים לתוך יעד האינפלציה, ויחייב את בנק ישראל להשאיר את הריבית גבוהה יותר לזמן ממושך יותר, גם אחרי שהריבית בארה"ב תתחיל לרדת בשנה הבאה.


פוליסת חיסכון | מסלולי השקעה והשפעה אפשרית על תיק ההשקעות

בפוליסת חיסכון קיימים מספר גדול ומגוון של מסלולי השקעה מסוגים שונים, ההשפעה של האינפלציה והריבית הגבוהה דורשת התאמה של תיק ההשקעות ובחירה נכונה של מסלולי השקעה בפוליסת חיסכון.

פוליסת חיסכון מסלול כללי - המסלול הקלאסי בו מנהל ההשקעות מבצע את ההשקעות בהתאם לשינויים והמגמות בכלכלה העולמית, מסלול זה בפוליסת חיסכון הגדיל משמעותית את החשיפה למניות בכל חברות הביטוח בשנה האחרונה ואף הגדיל חשיפה לאג"ח בהתאם לעליות הריבית.

פוליסת חיסכון מסלול שקלי - מקביל לקרנות הכספיות ומהווה באופן עקרוני מסלול ל"חניית ביניים" של כסף או תחליף לפיקדון בנקאי.


קיימים מסלולי השקעה נוספים אשר יכולים להתאים לתקופה ויש לבצע התאמה של מסלול ההשקעה ביחד עם המתכנן הפיננסי שלכם. ( ניתן לבצע את השינויים גם דרכנו)


טלפון: 050-8494444 או במייל: info@preplan.co.il





נוהרים לארץ ישראל.

מאז פרוץ המלחמה באוקראינה החל גל העלייה המשמעותי ביותר מאז סוף שנות התשעים. גורם נוסף שמחייב השארת הריבית גבוהה לזמן ממושך הוא שוק העבודה החזק )ראו סקירות מהשבועיים האחרונים, שמקשה על האטה משמעותית בקצב עליית מחירי השירותים. זאת בדגש על השכירות למגורים שגם מושפעת מגל עלייה מאז מרץ בשנה שעברה. ב7- החודשים הראשונים של השנה עלו לישראל כ34- אלף עולים בקצב הזה נסיים את השנה בכ60- אלף, לאחר כ75- אלף ב,2022- שיא של כ20- שנה. ע"פ הפרסום האחרון של הלמ"ס מרבית העולים מגיעים מרוסיה כ60/70%- רובם בעלי השכלה גבוהה, וכמחצית מהם בחרו להשתכן לראשונה במחוזות תל-אביב והמרכז, דבר שמהווה משקולת על מחירי השכירות.

עד שיכאב. הנגיד בארה"ב לא פסל עליה נוספת בריבית, אך הדגיש שהיא תישאר גבוהה לעוד זמן ממושך.

נגיד הבנק המרכזי בארה"ב לא חידש הרבה בנאומו השנתי בג'קסון הול. הוא אמר שייתכן והריבית עוד תעלה, אך הדגיש שהיא תישאר גבוהה לזמן ממושך עד שהאינפלציה תחזור ליעדה, במיוחד אינפלציית הליבה. האם זה אומר שהריבית תעלה כבר בעוד כ-3 שבועות (20 בספטמבר)? דוח התעסוקה בשישי הקרוב יהווה משקל מכריע בהחלטה.

החולשה של סין מחלחלת לאירופה. אך האינפלציה הגבוהה תחייב עלייה נוספת בריבית בחודש הבא.

סנטימנט החברות בגוש האירו המשיך להידרדר גם באוגוסט, כאשר בחודשיים האחרונים הפסימיות גלשה מענפי התעשייה לענפי השירותים. התכווצות ענף התעשייה המשיכה להכביד, במיוחד על גרמניה וצרפת כאשר הראשונה "סובלת" במיוחד מהירידה בביקושים מסין. למרות הפסימיות אם מחרתיים (חמישי) האינפלציה בגוש האירו עדיין תהיה מעל ל-5 אחוזים, הבנק המרכזי יצטרך בחודש הבא להעלות את הריבית בעוד רבע נקודת אחוז.

מנסים להחזיר את האמינות בדרך הקשה. עלייה חדה בריבית הבנק המרכזי בטורקיה מנסה לשנות את כיוון המטבע.

בפעם השלישית ברציפות הבנק המרכזי בטורקיה העלה את הריבית, אך הפעם הרבה יותר מהערכות המוקדמות ל25- אחוזים!!!, הרמה הגבוהה ביותר מזה כעשרים שנה. זאת גם במטרה למתן את האינפלציה הנוסקת שנובעת גם מהפיחות החד בלירה הטורקית. ההתערבות העקיפה והישירה של ראש הממשלה בהחלטות הבנק המרכזי בשנים האחרונות כרסמו באמינותו, דבר שהחריף עוד יותר את הפיחות. בניסיון לחדש את האמון מונתה לפני כחודשיים נגידה חדשה לצד מספר חברי וועדה והבנק החל מיד בתהליך

עליית הריבית להורדת האינפלציה. למרות הייסוף בלירה לאחר ההחלטה עוד מוקדם להניח שהלחצים לפיחות הסתיימו כל עוד לא המשקיעים לא משוכנעים בעצמאות הבנק המרכזי. זה כנראה לא יתרחש לפני שהאינפלציה תתקרב לגבול יעד ה5 אחוזים, מרחק עצום מהמצב הנוכחי 48% ביולי.


פריפלן פמילי אופיס מספקת שירות ניהול תיקי השקעות באמצעות מכשירים פיננסים מגוונים לרבות ניהול תיקים, קופת גמל להשקעה, פוליסת חיסכון, השקעות אלטרנטיביות ועוד. כחלק מהשירות שלנו אנו פועלים מול מרבית חברת הביטוח, בתי ההשקעות וגופים פיננסים נוספים.




טלפון: 050-8494444 או במייל: info@preplan.co.il



פריפלן - פמילי אופיס, עוסקת בתכנון פיננסי ופנסיוני, פיננסים השקעות ופנסיה עם ותק של מעל 15 שנים, האמור לעיל וכל המידע המופיע באתר הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה ייעוץ/שיווק השקעות/פנסיוני ו/או ייעוץ מס ו/או תחליף לייעוץ/שיווק כאמור על ידי בעל רישיון המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. פוליסות ביטוח כפופות לחיתום הנקבע על ידי חברת הביטוח, התנאים המלאים והקובעים הם התנאים המופיעים בפוליסות הביטוח עצמם ומופיעים באתרי חברות הביטוח השונות ט.ל.ח

bottom of page