top of page

סקירה שבועית יולי 2023 | הראל פוליסת חיסכון, תיק השקעות וגמל להשקעה

ישראל, אוסטרליה, אירופה וארה"ב, ריביות אינפלציה, מיתון או לא מיתון? בבנקים המרכזיים בעולם עושים עצירה למחשבה... מה תהיה ההשפעה על תיק השקעות הכולל מסלולים של פוליסת חיסכון וגמל להשקעה? על כך בסקירה השבועית של אגף הכלכלה והמחקר של חברת הראל ביטוח ופיננסים.

למגיעים במסגרת הסקירה הכלכלית, אנו מעניקים פגישת תכנון פיננסי ופנסיוני ראשונית ללא עלות:*

שלחו את הקוד לווטסאפ: 050-8494444

קוד הטבה: PrePlanFIN

*(פגישה התאמה ראשונית של כ 15 דקות אונליין)

או במייל: info@preplan.co.il




תיק השקעות, פוליסת חיסכון, קופת גמל להשקעה | דברים שכדאי לקחת בחשבון


עצירה למחשבה. הבנק המרכזי באוסטרליה הותיר הבוקר את הריבית ללא שינוי, אך לא סגר את הדלת לעליה נוספת.

הבוקר הבנק המרכזי באוסטרליה הותיר את הריבית ללא שינוי על 4.1 אחוזים, בניגוד לציפיות לעלייה נוספת. נתונים ראשוניים שמצביעים על ירידה באינפלציה, היחלשות (קלה) בשוק העבודה וחששות מהאטה גלובלית תרמו להחלטה. עם זאת הנגיד ציין שייתכן ויהיה צורך בעליית ריבית נוספת בהמשך. זו לא הפעם הראשונה שהבנק עצר את רצף העלאות הריבית רק כדי להמשיך בהחלטה שלאחר מכן, ואנו מאמינים שיש הסתברות גבוהה שנראה עלייה נוספת בהחלטה הבאה בהתאם לנתוני האינפלציה שיתפרסמו בהמשך החודש (26 ביולי – הנתון האוסטרלי לאינפלציה הוא רבעוני).


מה תהיה ההשפעה של העצירה בעליית הריבית על תיק השקעות הכולל מסלולי השקעה במכשירים הפיננסים השונים, פוליסת חיסכון, קופת גמל להשקעה, ניהול תיקים? מוזמנים ליצור עמנו קשר ונבדוק יחד עמכם את תיק ההשקעות ונתאים אותו לתקופה הנוכחית.


ובארץ, היה ייסוף? הייסוף המהיר בשקל מתחילת יוני נמחק, דבר שמשאיר על הפרק עליית ריבית ביום שני הקרוב.

לאחר שהשקל החל את השבועיים הראשונים של יוני בייסוף משמעותי (כמעט 4.5% מול סל המטבעות), הייסוף "נמחק" כולו בשבועיים האחרונים על רקע חזרתם של החששות הפוליטיים. בעקבות הפיחות עדכנו כלפי מעלה את תחזית האינפלציה ל-12 החודשים הבאים ל-3.0 אחוזים.

כפי שהדגשנו בשבועות האחרונים אנו לא פוסלים עלייה נוספת בריבית בנק ישראל ביום שני הקרוב (10 ביולי), כאשר הגורם המכריע להערכתנו יהיה התפתחות שער השקל מול סל המטבעות עד למועד ההחלטה. להערכתנו, אם יבחר הבנק שלא להעלות את הריבית הפעם, הנגיד ידגיש בצורה ברורה שהדבר לא אומר שתהליך עליית הריבית הסתיים.

במקביל להחלטת הריבית הבנק יפרסם גם תחזיות מעודכנות; אנו מצפים לעדכון קל כלפי מעלה של נתוני הצמיחה לשנה הנוכחית, לאור הצמיחה החיובית ברבעון הראשון ועדכון קל כלפי מעלה של תחזיות הצמיחה של שותפות הסחר העיקריות שלנו. לגבי האינפלציה אנו מצפים לעדכון קל כלפי מטה של התחזית השנה (3.9% בתחזית הקודמת) לאור ההפתעה כלפי מטה במדד האחרון, אך עדכון כלפי מעלה בתחזית האינפלציה לשנת 2024 לאור הפיחות בשקל בהשוואה למועד התחזית הקודמת ודביקות האינפלציה.

עוד בעולם - הלוואות צריך לשלם. אינפלציית הליבה בארה"ב בקושי יורדת והבנק מתכונן להערכתנו להעלות שוב את הריבית

בית המשפט העליון בארה"ב פסק בסופ"ש האחרון נגד תוכנית הנשיא לוותר על הלוואות ממשלתיות שלקחו סטודנטים לתארים המתקדמים (כ-430 מיליארד דולר). אם התוכנית הייתה מיושמת החוב של כמחצית מהם היה נמחק לגמרי והשאר היו נהנים מהפחתה של כמחצית מהחוב. אמנם לנשיא אלטרנטיבות נוספות אך בכדי ליצור השפעה משמעותית הוא זקוק להסכמה של הקונגרס, דבר שאיננו אפשרי במצב הפוליטי הנוכחי במדינה (תזכורת סאגת תקרת החוב). לאור זאת מרבית הלווים, כ-43 מיליון, יצטרכו לחזור ולשלם את החוב (שגדל בינתיים) בעוד כחודשיים, לאחר שלא נדרשו לכך מאז מרץ 2020 !!! (קורונה, זוכרים?). סביר להניח שחלקם לא נערכו מראש לגידול בהוצאה מכיוון שציפו שתוכנית הוויתור על ההלוואות תתממש, לכן אנו מצפים לפגיעה מסוימת בצריכה הפרטית החל מסוף הקיץ.

בגזרת האינפלציה נמשכת ההתמתנות כאשר מדד ההוצאה לצריכה הפרטית ירד ל-3.8 אחוזים ב-12 החודשים האחרונים עד למאי. אך בדומה למדד המחירים לצרכן, מדדי הליבה עדיין גבוהים יותר ועמדו על ל-4.6 אחוזים (4.7% באפריל). לאור זאת, לצד ההתבטאויות האחרונות של הנגיד, השווקים מצפים בהסתברות גבוהה לעליית ריבית נוספת בסוף החודש (26 ביולי). גם אנו מאמינים בכך אך עוד מוקדם להכריע לפני שהתפרסמו נתוני האינפלציה (רביעי הבא) ודוח התעסוקה ליוני שיתפרסם בשישי הקרוב שמהווים משקל משמעותי בהחלטה. ( במידה ויש לכם תיק השקעות הכולל פוליסת חיסכון, קופת גמל להשקעה, כדאי לעשות עצירת חשיבה ולבצע התאמות ביחד עם בעל מקצוע, מתכנן פיננסי ופנסיוני או פמילי אופיס)

ובאירופה פגישה באמצע הדרך. האינפלציה הכללית בגוש האירו יורדת ונפגשת עם אינפלציית הליבה. להערכתנו נראה עלייה נוספת של הריבית בסוף החודש.

האינפלציה בגוש האירו ממשיכה לרדת ועמדה על 5.5 אחוזים ביוני (על פי האומדן הראשוני), הרמה הנמוכה ביותר מזה כמעט שנתיים. בניגוד לשנה האחרונה, מחירי האנרגיה דווקא תרמו להורדת האינפלציה במבט שנתי (הם נמוכים יותר בהשוואה ליוני בשנה שעברה). ענפי השירותים ממשיכים להוביל את עליית המחירים שהאיצו גם ביוני, כך אינפלציית הליבה עלתה קלות ל-5.4 אחוזים. לאור זאת להערכתנו נראה עלייה נוספת של הריבית ע"י הבנק המרכזי בסוף החודש (27 ביולי). זאת למרות המשך הירידה בסנטימנט החברות, במיוחד בגרמניה, שם שיעור האבטלה החל לעלות לאור ההאטה בענף התעשייה שמשמעותי יותר בכלכלה.(במידה ויש ברשותכם תיק השקעות הכולל חשיפה גבוהה לחו"ל, כדאי לעשות עצירת חשיבה ולבדוק מול בעל המקצוע מולו אתם פועלים האם הוא מתאים לתקופה והאם כדאי לעשות שינוי מסלולים במסגרת פוליסת חיסכון וקופת גמל להשקעה)

למגיעים במסגרת הסקירה הכלכלית, אנו מעניקים פגישת תכנון פיננסי ופנסיוני ראשונית ללא עלות:*

שלחו את הקוד לווטסאפ: 050-8494444

קוד הטבה: PrePlanFIN


*(פגישה התאמה ראשונית של כ 15 דקות אונליין)

או במייל: info@preplan.co.il



פריפלן - פמילי אופיס, עוסקת בתכנון פיננסי ופנסיוני, פיננסים השקעות ופנסיה עם ותק של מעל 15 שנים, ופועלת באופן שוטף ויומיומי מול כל חברות הביטוח ובתי ההשקעות המובילים בישראל. האמור לעיל וכל המידע המופיע באתר הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה ייעוץ/שיווק השקעות/פנסיוני ו/או ייעוץ מס ו/או תחליף לייעוץ/שיווק כאמור על ידי בעל רישיון המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. פוליסות ביטוח כפופות לחיתום הנקבע על ידי חברת הביטוח, התנאים המלאים והקובעים הם התנאים המופיעים בפוליסות הביטוח עצמם ומופיעים באתרי חברות הביטוח השונות ט.ל.ח


bottom of page