top of page

הפלא האמריקאי | סקירה כלכלית עולמית | קופת גמל להשקעה

בפעם הרביעית ברציפות הבנק המרכזי בארה"ב הותיר את הריבית ללא שינוי על 5.50-5.25 אחוזים, בהתאם להערכות המוקדמות. האם צפויה השפעה על מסלולי ההשקעה בקופת גמל להשקעה? תלוי!


או ליצור עמנו קשר/לשלוח הודעת ווטסאפ ישירות לטלפון 050-8494444.

או במייל: info@preplan.co.il 


קופת גמל להשקעה מסלולי השקעה מתמחים | תיק השקעות דינאמי

חלק ממסלולי ההשקעה מתמחים בארה"ב, באופן עקרוני, בהתייחס לנתוני העבר, ההיסטוריה מלמדת אותנו שתהליך הורדת ריבית צפוי לתת רוח חיובית לשוק ההון. בנוסף חוסר וודאות בשווקים מעלה את התנודתיות. אנו רואים כי הפד מנסה בחודשים לעשות כל מה שאפשר על מנת להוריד את חששות המשקיעים ואת חוסר הוודאות בשווקים. במסגרת קופת הגמל של הראל ביטוח ופיננסים ניתן לבחור ולגוון בין מספר גדול של מסלולי השקעה שונים כולל מסלולים השקעה עם התמחות ספציפית בחו"ל, ואג"ח ישראלי ( איגרות חוב ומניות) מסלולי ההשקעה השונים מאפשרים התאמה מדויקת של תיק השקעות המנוהל שלכם באמצעות קופת גמל להשקעה, קרנות השתלמות, ניהול תיקים קלאסי ופוליסת חיסכון פיננסי.




סקירה כלכלית עולמית | מחלקת המחקר של הראל ביטוח ופיננסים קופת גמל להשקעה ופוליסת חיסכון פיננסי


בפתח שנת 2024 הבנק המרכזי באוסטרליה ביצע מספר שינויים כולל עדכון החברים במועצה המוניטרית.


הבוקר הריבית באוסטרליה ללא שינוי. אבל יש שינויים אחרים....

צמצום מספר ההחלטות בשנה ל-8 פעמים והוספת מסיבת עיתונאים לאחר ההחלטה, בדומה לבנקים המרכזיים הגדולים בארה"ב ובאירופה. אך בנוגע לריבית הבנק נשאר בעמדתו והותירה ללא שינוי על 4.35 אחוזים בהתאם לציפיות. בהודעה לעיתונות הם ציינו שלמרות ההתקדמות באינפלציה אין לפסול עוד העלאות ריבית לאור הצמיחה החיובית ושוק העבודה החזק והתחזיות המעודכנת שלא רואה את האינפלציה חוזרת ליעדה לפני שלהי 2025. איתות לכך שהשווקים צריכים לצמצם את הציפיות להורדת ריבית כבר בחודשים הקרובים. במבט קדימה, אנו לא רואים סיכויים משמעותיים שהבנק אכן יעלה את הריבית אבל גם לא צופים הורדה ראשונה לפני המחצית השנייה של השנה, כאשר הריבית הגבוהה לצד החולשה בענף הנדל"ן בסין (שותפת הסחר הגדולה של אוסטרליה) תמשיך לחלחל לכלכלה.


הפלא האמריקאי. שוק העבודה החזק והשיפור בסנטימנט לא מצדיק (לדעתנו) הורדת ריבית בקרוב

בפעם הרביעית ברציפות הבנק המרכזי בארה"ב הותיר את הריבית ללא שינוי על 5.50-5.25 אחוזים, בהתאם להערכות המוקדמות. נגיד הבנק ציין שהתמתנות האינפלציה כנראה תוביל להורדת הריבית השנה, אך הוא לא סבור שזה יקרה כבר בהחלטה העוקבת במרץ ונתוני הצמיחה והתעסוקה החזקים מאפשרים לבנק לנהוג בזהירות. דוח התעסוקה החזק שפורסם למחרת ונתוני המאקרו הטובים שפורסמו לאחרונה (בהמשך הסקירה) מחזקים הערכה זו והשווקים מתמחרים כעת בסבירות גבוהה הורדת ריבית רק במאי. אנו סבורים שהדבר אפשרי, במיוחד אם האינפלציה תמשיך לרדת. אך במידה וההפתעות החיוביות בנתוני המאקרו ימשכו - הורדת הריבית תמשיך להתרחק.


דוח התעסוקה הראשון ל-2024 היכה את התחזיות המוקדמות עם גידול של כ-350 אלף משרות חדשות, כפול מהערכות המוקדמות ונתונים החודשיים הקודמים עודכנו כלפי מעלה בכ-120 אלף. השכר השעתי הממוצע האיץ ל-4.5 אחוזים ב-12 החודשים האחרונים ושיעור האבטלה נותר יציב על 3.7 אחוזים. גם הביקוש לעובדים נותר גבוה כאשר סקר המשרות הפנויות רשם עלייה קלה בדצמבר (בניגוד לציפיות לירידה). רצף הנתונים ממשיך להצביע על שוק עבודה חזק והמשך לחצי שכר, אשר מחלחלים לאינפלציית הליבה ולא תומכים בהורדת ריבית קרובה של הבנק המרכזי בארה"ב.


גם סנטימנט החברות רשם שיפור מהיר מהצפוי בינואר, כך על פי מדדי מנהלי הרכש של ISM. המדד לענף התעשייה רשם שיפור מהיר ל-49.1 נקודות, אמנם מצביע על התכווצות אך הקריאה הגבוהה ביותר מזה כשנתיים. המדד המקביל לענפי השירותים רשם עלייה מהירה מהצפי ל-53.4 נקודות תוך כדי שיפור בהזמנות החדשות לצד עלייה בלחצי המחירים (בעיקר שכר).



סקירה כלכלית | קופת גמל להשקה | הראל ביטוח ופיננסים
סקירה כלכלית | קופת גמל להשקה | הראל ביטוח ופיננסים




גוש האירו נחלש אך האינפלציה עדיין גבוהה מידי

התוצר בגוש האירו רשם צמיחה כמעט אפסית 0.1 אחוז (בשיעור שנתי) ברבעון האחרון של 2023, זאת לאחר התכווצות ברבעון הקודם. המספר הממוצע  לא משקף את התמונה המלאה כאשר צמיחה חיובית באיטליה (0.7%) וספרד (2.5%) קוזזה עם התכווצות קלה בצרפת (מינוס 0.1%) והתכווצות משמעותית יותר בגרמניה (מינוס 1.2%). למרות הנתונים החלשים אנו לא סבורים שהפחתת הריבית בגוש האירו קרובה, זאת לאור הירידה המאוד איטית של האינפלציה ושיעור האבטלה הנמוך (עדיין בשפל של כל הזמנים). על פי האומדנים הראשוניים האינפלציה ירדה פחות מהצפי ל-2.8 אחוזים בינואר (2.9% בדצמבר) ובניכוי מחירי המזון והאנרגיה היא עמדה על 3.3 אחוזים.


החלטת הריבית בבריטניה, הבנק המרכזי מצפה לירידה מהירה באינפלציה בחודשים הקרובים

הבנק המרכזי בבריטניה הותיר כצפוי את הריבית ללא שינוי על 5.25 אחוזים. הנגיד ציין שהבנק צריך לראות יותר נתונים שהאינפלציה (4.1% בדצמבר) ממשיכה לרדת לכיוון יעדה (2%) לפני שיתחילו להוריד את הריבית. במקביל, הבנק עדכן כלפי מטה את תחזיות האינפלציה והוא צופה שהיא תגיע ליעדה כבר בסוף המחצית הראשונה של השנה. במידה והתחזית תתממש הריבית בבריטניה תרד כבר בעוד מספר חודשים. אך אנו סבורים שלאור קצב עליית השכר המהיר הירידה באינפלציה תהיה מתונה יותר.


באמריקה הלטינית כבר השתלטו על האינפלציה והריבית ממשיכה לרדת

הבנק המרכזי בברזיל הפחית את הריבית בפעם החמישי ברציפות, הפעם בעוד חצי נקודת אחוז ל-11.25 אחוזים, לאור המשך התבססות האינפלציה סביב גבולות היעד (4.6% בדצמבר) והציפיות לצמצום בהוצאה הממשלתית השנה. בכך הבנק השלים ירידה של 2.5 נקודת אחוז מאוגוסט בשנה שעברה ואנו צופים להורדה נוספת גם בהחלטה הבאה. גם הבנק המרכזי בצ'ילה הפחית את הריבית בפעם החמישית ברציפות, אך הפעם בשיעור חד יותר של 1 אחוז ל-7.25 אחוזים. זאת לאור הציפיות של הבנק שהאינפלציה (3.9% בדצמבר) תגיע מהר מהצפוי לגבולות היעד (3%) לצד הביצועים החלשים יותר של הכלכלה בהשוואה לשכנותיה (מלבד ארגנטינה כמובן).






בישראל, עלייה חדה ברכישות בכרטיס אשראי | הראל ביטוח ופיננסים, קופת גמל להשקעה

נתוני הצריכה הפרטית לסוף 2023 הראו שיפור משמעותי בהשוואה לחודשיים הקודמים. בדצמבר מדד ערך הרכישות בכרטיסי אשראי עלה ב-12 אחוזים ומדד פדיון רשתות השיווק עלה ב-8 אחוזים לשיא חדש (מנוכה עונתיות). סביר להניח שחלק מהשיפור בדצמבר הוא כתוצאה של השלמת רכישות שלא נעשו בחודשיים הראשונים של המלחמה. גם שוק העבודה ממשיך להתאושש ובמקביל לירידה במספר הדרישות השבועיות לדמי אבטלה, גם מספר משרות השכיר של עובדים ישראלים רשם שיפור קל בדצמבר של כ-2 אחוזים (לאחר הירידה בחודשיים הקודמים). הנתונים הראשוניים לינואר מצביעים על המשך השיפור, אם זה ברכישות בכרטיסי אשראי ואם זה בהמשך ירידה בדרישות השבועיות לדמי אבטלה, איתות חיובי לצמיחת הצריכה הפרטית ברבעון הראשון של 2024.



קופת גמל להשקעה מסלולי השקעה מתמחים | תיק השקעות דינאמי

במסגרת קופת הגמל של הראל ביטוח ופיננסים ניתן לבחור ולגוון בין מספר גדול של מסלולי השקעה שונים כולל מסלולים השקעה עם התמחות ספציפית בחו"ל, ואג"י ישראלי ( איגרות חוב ומניות) מסלולי ההשקעה השונים מאפשרים התאמה מדויקת של תיק השקעות המנוהל שלכם באמצעות קופת גמל להשקעה, קרנות השתלמות, ניהול תיקים קלאסי ופוליסת חיסכון פיננסי.


או ליצור עמנו קשר/לשלוח הודעת ווטסאפ ישירות לטלפון 050-8494444.

או במייל: info@preplan.co.il 


פריפלן - פמילי אופיס, עוסקת בתכנון פיננסי ופנסיוני, פיננסים השקעות ופנסיה עם ותק של מעל 15 שנים, האמור לעיל וכל המידע המופיע באתר הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה ייעוץ/שיווק השקעות/פנסיוני ו/או ייעוץ מס ו/או תחליף לייעוץ/שיווק כאמור על ידי בעל רישיון המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. פוליסות ביטוח כפופות לחיתום הנקבע על ידי חברת הביטוח, התנאים המלאים והקובעים הם התנאים המופיעים בפוליסות הביטוח עצמם ומופיעים באתרי חברות הביטוח השונות ט.ל.ח



bottom of page