top of page

צעד ראשון ביום הראשון לשנת 2024 | קופת גמל להשקעה, פוליסת חיסכון


צעד ראשון ביום הראשון של השנה החדשה. בנק ישראל החל את השנה האזרחית החדשה בהורדת ריבית של 0.25 נקודת אחוז ל-4.5 אחוזים

טלפון: 050-8494444 או במייל: info@preplan.co.il 


מסלולי השקעה בפוליסת חיסכון וקופת גמל להשקעה

לפני שנעבור לסקירה הכלכלית, ניתן לנהל תיק השקעות על ידי מגוון רחב של מכשירים פיננסים.על ידי פוליסת חיסכון פיננסי או קופת גמל להשקעה ניתן לבחור מבין מגוון רחב של מסלולי השקעה המתמחים בסקטורים וסוגי ניירות ערך שונים. מסלולי ההשקעה השונים מאפשרים לכל משקיע לבחור את רמת הסיכון המתאימה והנכונה לו ביותר בהתאם למטרות שהציב לעצמו. למכשיר החיסכון קופת גמל להשקעה ניתן לבצע הפקדות עד לגבוה של 79,000 ש"ח בשנה לת.ז. לעומת מכשיר החיסכון פוליסת חיסכון פיננסי ( המהווה תחליף ראוי לתיק השקעות מנוהל בבנק) בו ניתן להפקיד כספים ללא הגבלת סכום. ההשקעה במגוון רחב של מסלולי השקעה שונים בחברת הראל ביטוח ופיננסים.


ניתן לפתוח תיק השקעות באמצעות קופת גמל להשקעה עד לסכום של 76,000 ש"ח בשנה, לסכומים גבוהים יותר ניתן להשתמש בפתרונות השקעה נוספים כגון פוליסת חיסכון פיננסי ( החל מ 250,000 ש"ח ) וניהול תיקים ( החל מ 500,000 ש"ח ) להתאמה מלאה ובנייה של תיק ההשקעות הנכון לכם אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר.


סקירה כלכלית מקומית | פוליסת חיסכון , קופת גמל להשקעה

בנק ישראל החל את השנה האזרחית החדשה בהורדת ריבית של 0.25 נקודת אחוז ל-4.5 אחוזים, הפחתה ראשונה מאז הקורונה. תרמו להחלטה הפגיעה בפעילות הכלכלית כתוצאה מהמלחמה, המשך הייסוף בשקל, ההתמתנות באינפלציה בחודשים האחרונים והציפיה שתתכנס ליעדה ברבעון הנוכחי.


הפחתת הריבית הייתה שאלה של זמן (אנו הערכנו בסקירה הקודמת שאכן נראה הורדת ריבית ברבעון הראשון - אך לאו דווקא ביום הראשון שלו), העיתוי המוקדם מעט מפתיע על רקע העובדה שהשווקים בכל העולם בחופשה ושעד להחלטת הריבית הבאה בסוף פברואר צפויים להתפרסם נתונים רבים, בהם שני דוחות אינפלציה, תקציב המדינה והגירעון לשנת 2023.


להערכתנו הריבית תמשיך לרדת במהלך השנה, אך בקצב איטי בהרבה בהשוואה לקצב שבו עלתה (וללא הורדה נוספת במהלך הרבעון הראשון), עם קורלציה גבוהה להחלטות הריבית בבנקים המרכזיים הגדולים בעולם.


במקביל, חטיבת המחקר של הבנק פרסמה עדכון של התחזיות. הצפי הוא לצמיחה של 2 אחוזים השנה (מעט גבוה מהערכות שלנו ל‑1.5%) והאצה ל-5 אחוזים ב-2025, כתוצאה מהשיקום וההתאוששות של הכלכלה מהמלחמה (בהנחה שתסתיים). תחזיות האינפלציה והריבית נותרו כמעט ללא שינוי כשהם צופים שהריבית תרד במתינות ותעמוד על 3.75-4.0 אחוזים בסוף השנה. בנוסף, הבנק צופה שהגירעון הממשלתי השנה יהיה גבוה - 5.7 אחוזי תוצר וירד במהלך השנה הבאה. בנאומו הנגיד הדגיש שעל הממשלה לעשות התאמות תקציביות השנה ובעתיד, גם בצד ההכנסות וגם בצד ההוצאות, אחרת הדבר עלול לפגוע בדירוג האשראי של המדינה ובצמיחה העתידית.


בעקבות סיום התערבות האוצר במס הבלו תנודתיות האינפלציה צפויה לעלות

לאחר שנה וחצי, משרד האוצר סיים את צמצום מס הבלו על הבנזין. הדבר גרע 2 עד 3 מיליארד ₪ מהכנסות המדינה ממסים במהלך התקופה, אך ייצב את המחיר וצמצם את תנודתיות האינפלציה כתוצאה מהשינויים התכופים במחירי הנפט והשקל. לאור זאת מחיר הבנזין עלה ותחזית מדד ינואר עודכנה כלפי מעלה ל-0.1 אחוז, כאשר אנו מצפים גם לעלייה מסוימת במחירי החשמל במהלך החודש. בנוסף, אנו מצפים לעליה בתנודתיות האינפלציה בהתאם לשינוי במחירי הנפט ושער החליפין כפי שהיה בעבר.


המדד המשולב של בנק ישראל למצב המשק הצביע כצפוי על המשך התכווצות הפעילות הכלכלית גם בנובמבר, הנתונים הראשונים לדצמבר מלמדים על המשך התאוששות.

המדד המשולב של בנק ישראל למצב המשק הצביע כצפוי על המשך התכווצות הפעילות הכלכלית גם בנובמבר, נתון שמחזק את הערכות להתכווצות דו-ספרתית (בשיעור שנתי) של התוצר ברבעון האחרון של 2023. יחד עם זאת, הירידה בפעילות הייתה מתונה יותר בהשוואה לאוקטובר והנתונים הראשוניים לדצמבר מצביעים אף על התרחבות קלה בנתוני הרכישות בכרטיסי אשראי לצד המשך הירידה במספר דורשי האבטלה החדשים.


סקירה כלכלית עולמית | פוליסת חיסכון , קופת גמל להשקעה

מחכים ליום שישי, לאחר חופשה ארוכה, השבוע חוזרים הפרסומים הכלכליים המרכזיים בעולם והפוקוס בשישי הקרוב יהיה על דוח התעסוקה בארה"ב. אנו צופים המשך האטה בתוספת המשרות ובעליית השכר. מוקדם יותר בשישי יתפרסמו האומדנים לאינפלציה בגוש האירו לדצמבר, שם אנו צופים דווקא עלייה קלה באינפלציה (2.4% בנובמבר) בשל 'יציאה' של מדד שלילי מהשנה שעברה.


מסלולי השקעה בפוליסת חיסכון וקופת גמל להשקעה

במסגרת תיק השקעות המנוהל על ידי פוליסת חיסכון פיננסי או קופת גמל להשקעה ניתן לבחור מבין מגוון רחב של מסלולי השקעה המתמחים בסקטורים וסוגי ניירות ערך שונים. מסלולי ההשקעה השונים מאפשרים לכל משקיע לבחור את רמת הסיכון המתאימה והנכונה לו ביותר בהתאם למטרות שהציב לעצמו. למכשיר החיסכון קופת גמל להשקעה ניתן לבצע הפקדות עד לגבוה של 79,000 ש"ח בשנה לת.ז. לעומת מכשיר החיסכון פוליסת חיסכון פיננסי ( המהווה תחליף ראוי לתיק השקעות מנוהל בבנק) בו ניתן להפקיד כספים ללא הגבלת סכום במעל 15 מסלולי השקעה שונים בחברת הראל ביטוח ופיננסים.


טלפון: 050-8494444 או במייל: info@preplan.co.il 




מחלקת מחקר הראל ביטוח ופיננסים | פוליסת חיסכון פיננסי, קופת גמל להשקעה

מחלקת המחקר של הראל ביטוח ופיננסים מאפשרת לנו כמשקיעים באמצעות המכשירים הפיננסים השונים להיות חשופים למגוון גדול מאוד של מסלולי השקעה ולהתאים את תיק ההשקעות של הלקוחות שלנו בהתאם למגות השונות בשוק העולמי והמקומי. קופת גמל להשקעה ופוליסת חיסכון פיננסי מאפשרות חשיפה באמצעות המסלולים השונים לרמות סיכון שונות.


ניתן לפתוח תיק השקעות באמצעות קופת גמל להשקעה עד לסכום של 76,000 ש"ח בשנה, לסכומים גבוהים יותר ניתן להשתמש בפתרונות השקעה נוספים כגון פוליסת חיסכון פיננסי ( החל מ 250,000 ש"ח ) וניהול תיקים ( החל מ 500,000 ש"ח ) להתאמה מלאה ובנייה של תיק ההשקעות הנכון לכם אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר.



טלפון: 050-8494444 או במייל: info@preplan.co.il


פריפלן - פמילי אופיס, עוסקת בתכנון פיננסי ופנסיוני, פיננסים השקעות ופנסיה עם ותק של מעל 15 שנים, האמור לעיל וכל המידע המופיע באתר הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה ייעוץ/שיווק השקעות/פנסיוני ו/או ייעוץ מס ו/או תחליף לייעוץ/שיווק כאמור על ידי בעל רישיון המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על אחריותו בלבד. פוליסות ביטוח כפופות לחיתום הנקבע על ידי חברת הביטוח, התנאים המלאים והקובעים הם התנאים המופיעים בפוליסות הביטוח עצמם ומופיעים באתרי חברות הביטוח השונות ט.ל.ח

bottom of page