top of page

השוק מצפה ליותר מידי ומוקדם מידי - סקירה כלכלית| קופת גמל להשקעה, פוליסת חיסכון


העולם חוגג, אמריקה ואירופה בחופש, באסיה עסקים כרגיל. הריבית ביפן ובסין נותרה השבוע ללא שינוי, אך מתגברות הציפיות שביפן נראה בקרוב עליית ריבית ראשונה מזה שנים ובסין נראה הפחתה נוספת בריבית.

טלפון: 050-8494444 או במייל: info@preplan.co.il 


סקירה כלכלית עולמית | פוליסת חיסכון , קופת גמל להשקעה

הבנק המרכזי ביפן הותיר כצפוי את הריבית ומדיניותו המאוד מרחיבה ללא שינוי, אך מתגברות הציפיות בשווקים שהבנק ייסוג ממדיניות זו בקרוב. להערכתנו, הסתברות גבוהה שאכן נראה את הבנק מסיים את מדיניות הריבית הקצרה השלילית סביב הרבעון השני של 2024. גם הבנק המרכזי בסין הותיר את הריביות ללא שינוי בשבוע האחרון, אך הגביר משמעותית את הנזילות קצרת הטווח לשווקים, ככל הנראה בכדי לתמוך בפעילות הכלכלית לקראת ראש השנה הסיני שיחל באמצע בפברואר. הבנק הדגיש שיתמיד במדיניות המרחיבה גם במהלך השנה הבאה. לאור זאת להערכתנו גברו הסיכויים להורדה נוספת של הריבית.

 

עליית המחירים בארה"ב מאטה והורדת הריבית מתקרבת, אך להערכתנו הכלכלה לא חלשה מספיק כדי להצדיק הפחתת ריבית כה משמעותית כמו שהשוק צופה.

במקביל לירידה המהירה באינפלציה בארה"ב, כך גם מדד מחירי ההוצאה לצריכה הפרטית ירד ל-2.6 אחוזים בנובמבר, הרמה הנמוכה ביותר מאז תחילת 2021 (3.2% ללא מחירי המזון והאנרגיה). ההאטה בקצב עליית המחירים תרמה לעלייה בציפיות השווקים להורדת ריבית מוקדמת יותר של הבנק המרכזי, עם הסתברות גבוהה למימוש בעוד כ-3 חודשים. להערכתנו, חוזקו של הצרכן האמריקאי שבא לידי ביטוי בהמשך גידול מהיר מהצפי בהוצאה הפרטית הריאלית לצד המשך עליית שכר יקשו על אינפלציית השירותים להתמתן במהירות ולכן הדבר מקטין את הסיכוי להפחתת ריבית כה משמעותית כמו שהשוק צופה.


מסלולי השקעה בפוליסת חיסכון וקופת גמל להשקעה

במסגרת תיק השקעות המנוהל על ידי פוליסת חיסכון פיננסי או קופת גמל להשקעה ניתן לבחור מבין מגוון רחב של מסלולי השקעה המתמחים בסקטורים וסוגי ניירות ערך שונים. מסלולי ההשקעה השונים מאפשרים לכל משקיע לבחור את רמת הסיכון המתאימה והנכונה לו ביותר בהתאם למטרות שהציב לעצמו. למכשיר החיסכון קופת גמל להשקעה ניתן לבצע הפקדות עד לגבוה של 76,000 ש"ח בשנה לת.ז. לעומת מכשיר החיסכון פוליסת חיסכון פיננסי ( המהווה תחליף ראוי לתיק השקעות מנוהל בבנק) בו ניתן להפקיד כספים ללא הגבלת סכום במעל 15 מסלולי השקעה שונים בחברת הראל ביטוח ופיננסים.


טלפון: 050-8494444 או במייל: info@preplan.co.il 



סקירה כלכלית מקומית | פוליסת חיסכון, קופת גמל להשקעה

שוק העבודה והחלטת הריבית הקרובה ביום שני

שיעור האבטלה הרשמי אמנם ירד ל-2.8 אחוזים בנובמבר (2.6% בגילאי 25 עד 64), אך זאת בעיקר לאור המשך ירידה חדה בשיעור ההשתתפות ל-62.3 אחוזים (80.2% בגילאי 25 עד 64). כלומר, פחות אנשים חיפשו עבודה (גם כתוצאה מהמלחמה). בצד היותר מעודד; מספר הנעדרים זמנית מהעבודה (בעיקר חל"ת) ירד בנובמבר. בשבועות האחרונים נרשמה ירידה משמעותית במספר הנרשמים החדשים בלשכת התעסוקה, ונרשמה עלייה (צנועה) במספר החוזרים לעבודה. הנתונים האחרונים מעידים על עצירת ההידרדרות בשוק העבודה אך לא על שיפור משמעותי, דבר שיתרום לירידה בלחצי השכר בעיקר בסקטור הפרטי (ויסייע לבנק ישראל להוריד את הריבית)


ביום שני הקרוב תתפרסם החלטת הריבית הראשונה לשנת 2024 לצד עדכון נוסף של התחזיות המאקרו כלכליות. אנו צופים שבנק ישראל יפחית את הריבית במהלך הרבעון הראשון של 2024 (אך לאו דווקא ביום שני הקרוב) לאור ההערכות שבמהלך הרבעון האינפלציה תתכנס לגבולות היעד לצד החלשות הצמיחה הכלכלית ועלייה בציפיות להפחתות ריבית בארה"ב ובגוש האירו.


ברבעון השלישי נרשמה עלייה בהתחלות ובהיתרי הבנייה, ושיא במספר הדירות שבבניה פעילה. ברבעון הנוכחי (2023//Q4)

נראה ירידה חריגה כמובן כתוצאה מהמלחמה.

לאחר כמעט שנה רצופה של ירידה, סך התחלות הבנייה ברבעון השלישי השנה עלה ב-11 אחוזים (על פי נתונים מנוכים עונתיות) ונתוני הרבעונים הקודמים עודכנו כלפי מעלה, כך ב-4 הרבעונים האחרונים מספר התחלות הבנייה עלה ל-62 אלף. במקביל, גם היתרי הבנייה נותרו מאוד גבוהים ועלו וב-4 הרבעונים האחרונים ל-73 אלף. יש לציין שמעל לרבע מסך התחלות הבנייה בשנה האחרונה נעשו במסגרת של התחדשות עירונית (תמ"א, פינוי בינוי וכדו'). "צוואר הבקבוק" נותר סיומי הבנייה שאמנם עלו ל-55 אלף (ב-4 הרבעונים האחרונים), אך בקצב איטי יותר מהתחלות הבנייה, כך מספר הדירות בבנייה פעילה המשיך לשבור שיאים וחצה את רף ה-170 אלף. כמובן, הנתונים הינם מלפני תחילת המלחמה ואנו מצפים לירידה חריגה בכל הפרמטרים ברבעון הנוכחי עם סימן שאלה משמעותי לגבי קצב ההתאוששות לאור המחסור החמור בעובדים בענף שישמר, להערכתנו, לפחות עד לסוף השנה הבאה.


מחלקת מחקר הראל ביטוח ופיננסים | פוליסת חיסכון פיננסי, קופת גמל להשקעה

מחלקת המחקר של הראל ביטוח ופיננסים מאפשרת לנו כמשקיעים באמצעות המכשירים הפיננסים השונים להיות חשופים למגוון גדול מאוד של מסלולי השקעה ולהתאים את תיק ההשקעות של הלקוחות שלנו בהתאם למגות השונות בשוק העולמי והמקומי. קופת גמל להשקעה ופוליסת חיסכון פיננסי מאפשרות חשיפה באמצעות המסלולים השונים לרמות סיכון שונות.


ניתן לפתוח תיק השקעות באמצעות קופת גמל להשקעה עד לסכום של 76,000 ש"ח בשנה, לסכומים גבוהים יותר ניתן להשתמש בפתרונות השקעה נוספים כגון פוליסת חיסכון פיננסי ( החל מ 250,000 ש"ח ) וניהול תיקים ( החל מ 500,000 ש"ח ) להתאמה מלאה ובנייה של תיק ההשקעות הנכון לכם אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר.



טלפון: 050-8494444 או במייל: info@preplan.co.il


פריפלן - פמילי אופיס, עוסקת בתכנון פיננסי ופנסיוני, פיננסים השקעות ופנסיה עם ותק של מעל 15 שנים, האמור לעיל וכל המידע המופיע באתר הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה ייעוץ/שיווק השקעות/פנסיוני ו/או ייעוץ מס ו/או תחליף לייעוץ/שיווק כאמור על ידי בעל רישיון המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על אחריותו בלבד. פוליסות ביטוח כפופות לחיתום הנקבע על ידי חברת הביטוח, התנאים המלאים והקובעים הם התנאים המופיעים בפוליסות הביטוח עצמם ומופיעים באתרי חברות הביטוח השונות ט.ל.ח

bottom of page